5 najlepszych niegibsonowskich marek gitary Les Paul

Spisu treści:

Anonim

Wesman Todd Shaw zaczął grać na gitarze w wieku 12 lat. Niczego nie kocha bardziej niż podnosić jedną i szarpać za struny.

Edwards Les Paul Guitars firmy ESP

ESP to jeden z największych producentów gitar i basów na świecie. Firma jest większa niż niektórym się wydaje, ponieważ obejmuje wiele różnych marek. ESP to japońska firma, ale ma również oddziały w Kalifornii, Indonezji i Chinach.

Nie trzeba dodawać, że produkty wyprodukowane w Chinach i/lub Indonezji są produkowane masowo i mają zwykle niższą jakość. Gitary produkowane w USA i/lub Japonii są o wiele bardziej praktyczne, więc jakość wykonania i materiały produktu będą znacznie lepsze. To są uogólnienia, ale najczęściej są prawdziwe.

Od Spinditty

Instrumenty marki ESP Edwards to gitary na poziomie od średniego do całkowicie profesjonalnego. Wszystkie gitary z napisem Edwards to ładne gitary. Ale, podobnie jak Tokai, mają różne poziomy jakości. Nie wymieniłem tutaj ESP Edwards pod Tokai, aby powiedzieć, że są mniej dobre niż Tokai. Nie robię tutaj lepszej lub gorszej strony w ten sposób.

Gitary Edwards 50s Tribute Les Paul są dobrze znane jako wyjątkowo wysokiej jakości gitary Les Paul. Innym modelem Edwardsa cieszącym się dużym szacunkiem jest Edwards Les Paul Custom. Za mniej niż wiele gitar Gibson Les Paul można kupić Edwards i być może mieć lepszy instrument.

Te gitary Edwards powinny kosztować około 1000 USD, ale możesz kupić świetną używaną za 500-700 USD.

Edwards Les Paul kontra Gibson Les Paul

Ibanez Les Paul

Na początku lat 70. amerykańscy producenci gitar (szczególnie Gibson, Fender i Martin) doświadczali stałego spadku jakości produkcji, podczas gdy na amerykańskim rynku pojawiało się więcej gitar japońskich. W połowie lat 70. te japońskie gitary składały się głównie z rażących kopii popularnych amerykańskich konstrukcji, a ich jakość była znacznie lepsza, niż ludzie chcieli przyznać. W 1977 Gibson pozwał firmę Elger Company (wówczas dystrybutora instrumentów Ibanez w USA) i zażądał zaprzestania produkcji kopii swoich instrumentów, a konkretnie wrzecienników.

Kopia Ibanez Les Paul z zakręcaną szyjką w doskonałym stanie kosztuje obecnie około 500 $ (ceny rosną, ponieważ ich reputacja rośnie). Modele z założonymi szyjami kosztują od 800 USD wzwyż. To świetne gitary klonowe, nawet te z zakręcanym gryfem. Modele z szyją „Custom Agent” są warte od 1 000 do 1 500 USD (lub więcej w przypadku rzadszych wersji/kolorów), a model Professional z szyjką z winorośli (model „Randy Scruggs”) kosztuje 1 USD , 500 do 2, 500 dolarów, a nawet więcej. Istnieje kilka jeszcze rzadszych modeli, które mogą być warte ponad 3000 USD.

Spośród wszystkich tych japońskich producentów gitar, którzy robili absolutnie rażące kopie Gibsona Les Paula, to właśnie Ibanez został pozwany. Powinieneś zadać sobie pytanie, dlaczego miałoby to być. Sugerowałbym, że to dlatego, że Ibanez tworzył produkt, który był kopią lepszą niż oryginał Gibsona. Przynajmniej Ibanez był lepszy niż to, co robił Gibson w czasie procesu.

Ibanez był wówczas producentem gitar w okresie przejściowym. W końcu doszli jako firma do punktu, w którym nie potrzebowali mimikry i tak jest do dziś. Ibanez tworzy znakomite gitary. Ale to nie znaczy, że nie byli również winni sprzedaży niektórych gitar, które nie były warte ceny wywoławczej. Przypuszczam, że to stan człowieka. Pojawiły się skargi dotyczące jakości przetworników znalezionych w niektórych egzemplarzach Ibanez Les Paul. Ale przetworniki zawsze można ulepszyć.

Ibanez Les Paul Custom

Więcej gitar inspirowanych muzyką LP i alternatywy z pojedynczymi wycięciami

Marka Cechy Cena £

Epiphone Les Paul-100 Dziedzictwo

Ta gitara jest podobna do płyt LP wyprodukowanych w 1957 roku, kiedy do projektu wprowadzono humbuckery PAF. To świetna gitara za te pieniądze.

$200-$300

Paul Reed Smith 245STVC SE 245

Czy jesteś tradycjonalistą Les Paul, ale nie stać Cię na vintage Gibson? Ta gitara jest w świetnej cenie. Gitary SE 245 firmy Paul Reed Smith mają krótszą skalę, do 24 ½” i stosunkowo szeroką szyjkę, dzięki czemu są wygodne dla tradycyjnych gitarzystów.

$500-$700

Zwinny AL2000

Wykonana w Korei gitara inspirowana płytami LP. To świetne gitary w tej cenie. Świetny wygląd, solidnie zbudowany i tani!

$250-$500

Yamaha Weddington

Jeśli szukasz taniej gitary, to Yamaha Weddington prawdopodobnie nie jest dla Ciebie. Mimo to są to piękne gitary. Zaprojektowany przez Richa Lasnera ze sławy Ibanez RG, Yamaha Weddington ma tradycyjne specyfikacje LP i lampę błyskową Weddington.

$750-$1200

Kto robi najlepszego Les Paula niebędącego Gibsonem?

Zaryzykowałbym stwierdzenie, że Gibson robi najlepszą gitarę Les Paul. Ale kto robi najlepszą kopię Les Paula, która nie pochodzi z Gibsona? No cóż, jak długa jest lina? Przypuszczam, że lina jest dwa razy dłuższa niż połowa jej długości. Coś w tym stylu.

Celem tej strony nie było powiedzenie „ten jest lepszy od tamtego”, ale moim celem było przedstawienie kilku opcji. Być może ktoś ma uzasadniony problem z praktykami biznesowymi Gibsona lub Epiphone, ale nadal chce, aby Les Paul wyglądał i brzmiał. Również pytanie, co i kto jest dobry w kopiowaniu Gibsona Les Paula, jest bardzo słusznym pytaniem, na które gitarzysta może mieć odpowiedź.

Wiesz, jak to działa. Płacisz kilka tysięcy dolarów za świetnego Gibsona Les Paula i nagle pomysł podróżowania i zabawy w hałaśliwych barach z tym czymś zaczyna cię niepokoić. Wielu gitarzystów kocha swoje najlepsze gitary, jakby byli członkami rodziny. Więc może jesteś na rynku czegoś, co możesz znaleźć używane i tańsze, co jest również wystarczająco dobre, aby odtworzyć swojego Gibsona na scenie lub w domu przyjaciela.

Ten artykuł dotyczył ponad pięciu modeli gitar. Omówiliśmy pięciu producentów, którzy sprawiają, że Les Paul przypomina gitary. Najlepsze z Epiphone jest naprawdę bardzo dobre, ale nie rozmawialiśmy tu zbyt wiele o Epiphone, ponieważ są one oczywiście częścią Gibsona.

A co z Orville Les Paulem? Orville Les Paul jest takim samym Gibsonem, jak każda gitara, na której jest napisane Gibson. Gitary Orville są autoryzowane przez firmę Gibson, budowane w Japonii przy użyciu wszystkich materiałów Gibsona i sprzedawane w Japonii dla Japończyków. Orville to Gibson. Każdy, kto mówi inaczej, jest zdezorientowany w tej sprawie. Żeby było jasne, Orville to Gibson pod każdym względem, a jeśli znajdziesz go na sprzedaż, prawdopodobnie powinieneś go kupić, ponieważ będzie sprzedawał się za mniej, ale będzie miał taką samą jakość. Nazwa Gibson wydaje się mieć jakiś rodzaj magii, ale magia tkwi w umyśle, a nie w gitarze.

Gitara Les Paul jest jak przepis. Nie różni się niczym od ciasta lub ciasta. Jeśli ktoś zbiera najwyższej jakości składniki i postępuje zgodnie z recepturą równie wiernie i dokładnie jak jej twórca, to nie ma powodu, aby jego Les Paul nie był tak dobry jak Gibson.

Era Norlina

Gibson przeżył kilka lat, kiedy jakość ich produktów spadła poniżej poprzedniego standardu. Kiedy Gibson był własnością „Norlina”, jakość gitar Gibsona, pod prawie wszystkimi rachunkami, była niższa niż wcześniej i niższa niż jakość nowych gitar Gibson.

Kiedy i czym dokładnie jest era Gibsona Norlina? To bardzo skomplikowane pytanie, na które trzeba odpowiedzieć. Ted McCarty opuścił Gibson w 1966 roku i sprawy zaczęły się nieco pogarszać po stracie mistrza lutnika Teda McCarty'ego. Ale to było jeszcze zanim gitary Gibsona były własnością „Norlina”. Możemy wstępnie zdefiniować „Epokę Norlina” jako okres 1966-1986. W tym czasie niektóre z wyprodukowanych gitar Gibsona były znacznie gorsze od poprzednich i następnych lat. Najbardziej szczególnie złe były gitary akustyczne Gibson w tej epoce.

Nic z tego nie oznacza, że ​​Gibson zbudowany w latach 1966-1986 jest złą gitarą. Uznaje się tutaj za prawdę, że wiele gitar opuściło fabryki Gibsona w tych latach, które nie powinny przejść standardów kontroli jakości. W tamtych latach wciąż było kilka bardzo dobrych gitar.

Kiedy jakość wykonania legendarnej marki, takiej jak Gibson, spada, ludzie zauważają i wypełniają pustkę. Właśnie w ten sposób Tokai, Edwards i reszta stali się tak dobrze znani i czczeni za tworzenie niesamowitych replik gitar Les Paul.

Krótka historia popularności Les Paula

Na początku lat 50. Lester William Polsfuss był jednym z najlepszych gitarzystów w Stanach Zjednoczonych. Ale on nie był tylko gitarzystą, był też trochę rzemieślnikiem i miał ochotę zrobić z siebie gitarę elektryczną z pełnym ciałem. Zrobił tak, ale nie wyszło tak dobrze. Prawdziwi profesjonalni konstruktorzy gitary w Gibson dołączyli do Lesa i narodził się Gibson Les Paul.

Zanim termin rock and roll został użyty do opisania formy muzycznej, Les Paul grał tę muzykę na Gibson Les Paul. Tańszy i znacznie lżejszy Telecaster był używany w całym kraju w muzyce country i western. Ale Gibson Les Paul nie był w ogóle kupowany.

Och, niektórzy wielcy afroamerykańscy bluesowcy używali w swojej muzyce Gibsona Les Paula, ale biali Amerykanie nie interesowali się ich muzyką. Biali chłopcy w Anglii byli całkowicie zafascynowani tym, co biała Ameryka ignorowała.

W 1960 roku słabo sprzedający się Gibson Les Paul został zmieniony w zupełnie inną gitarę, Gibson SG. Ale nadal nazywali to Les Paul i kontynuowali to, dopóki nie zabrakło im pokrowców na pręty kratownicowe z imieniem Les Paul.

Cóż, ci biali chłopcy z Anglii, ci, którzy byli poważnie zafascynowani afroamerykańskimi bluesmenami. Ci chłopcy zaczęli grać na oryginalnych gitarach Gibson Les Paul. To było około 1964, kiedy Keith Richards z The Rolling Stones grał jeden. Potem jakiś młody strzelec, Eric Clapton, kupił sobie Les Paula z 1959 roku i rozwalił nim umysły ludzi.

Do 1970 roku wszyscy na świecie chcieli Gibsona Les Paula. Oryginalne ciężkie i drogie. Gibson zacząłby je robić ponownie, ale tak samo zrobiło wielu innych ludzi. Tam, gdzie jest rynek na coś, niewidzialna ręka pokieruje ludzi w kierunku zaspokojenia tej potrzeby i wszyscy na tym skorzystają.

Pytania i Odpowiedzi

Uwagi

Scott 26 sierpnia 2020:

Czy masz jakieś przemyślenia na temat gitar Vintage by Wilkinson? Wygląda na dobrą jakość, po prostu zastanawiałem się, czy miałeś z nimi jakieś doświadczenie.

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 25 sierpnia 2019 r.:

@Mirek - być może i czasami mam ochotę na gadanie, a czasami po prostu wcale, ale to najlepsza sieć stron internetowych dla pisarzy.

Mam do napisania mnóstwo artykułów o Les Paul. Mam trudności z dotarciem do miejsca, w którym myślę o dobrych rzeczach do powiedzenia.

Mirek 25 sierpnia 2019:

@Wesman Todd Shaw.

Według HubPage, linki URL w komentarzach są dozwolone i będą zawierać hiperłącza.

Przy okazji HubPage jest technicznie najgorszym serwisem komentarzy, z jakiego kiedykolwiek korzystałem. Porównaj z Disqus lub Quora itp…

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 23 sierpnia 2019 r.:

@Mirek - wybacz, jeśli jakieś dobre linki zamieszczasz w moich komentarzach, lub cały komentarz zostanie usunięty z powodu linku. Nie jestem właścicielem, tylko biednym współpracownikiem.

Czasami zatwierdzam komentarze innych osób i są one usuwane.

Całkowicie zgadzam się ze wszystkim, co powiedziałeś. Jednej rzeczy, której jestem pewien, jest to, że imiona są jak magia.

Większość ludzi nie odróżniłaby światowej klasy gitary od taniego modelu wykonanego ze sklejki. Ale to, co ci ludzie wiedzą, to imiona Gibsona i Fendera.

Mój zmarły dziadek, kiedy byłem dzieckiem, zawsze był bardzo zadowolony, gdy mógł znaleźć niemieckie gitary, skrzypce itp. Zawsze upewniał się, że też o tym wiem.

W ogóle nie dbał o Japończyków, ale z drugiej strony był weteranem II wojny światowej i miał powody, które rozumiałem.

Mirek 23 sierpnia 2019:

Nie, nie jestem w Niemczech. Historia konfiskaty i niszczenia brzmi jak starożytna era źle uregulowanych przepisów importowych i arbitralnych decyzji niewykształconych celników.

Kontynuując moją historię Hoyer, oto różne obrazy starych kopii Les Paul tej niemieckiej marki.

Nieskazitelne, prawda?

http://bit.ly/2KPhU7k

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 23 sierpnia 2019 r.:

Czy jesteś w Niemczech? Dostałem kiedyś niepokojący e-mail od kogoś, kto wyjechał do Japonii, kupił świetny egzemplarz Edwardsa Les Paula, i powiedział, że kiedy próbował ponownie wjechać z nim do Niemiec, został skonfiskowany jako podróbka i… kiedy to zrobią że niszczą rzecz.

Cholera, to mnie denerwuje na samą myśl o tym. Oczywiście coś po prostu NIE może być podróbką, chyba że podaje się za Gibsona Les Paula, a tak nie jest.

Istnieje oczywiście niezliczona ilość prawdziwych podróbek i tylko dlatego, że ktoś wysłał mi e-mail z historią, nie oznacza to, że historia jest w pełni prawdziwa.

Jestem fajny, gdy ludzie komentują rzeczy i mówią, że powinienem był to lub tamto wymienić. Wiem, że pisząc artykuł „Top 5” na dowolny temat, skończysz z pominięciem pewnych rzeczy, które prawdopodobnie były równie dobre lub istotne, jak te wymienione.

Strony internetowe nie mogą być zbyt długie, w przeciwnym razie ich wczytanie zajmie wieczność, a ludzie po prostu wychodzą z karty, która wczytuje się w nieskończoność.

Jeśli chodzi o gitary, które znam na tyle dobrze, by mądrze o nich mówić, kopie Yamaha LP i kopie D'Agostino są tak samo dobre, jak to, co jest tutaj.

Zrobiłem kolejną stronę nieco (ale nie do końca) podobną do tej, w której o nich wspomniałem.

Mirek 23 sierpnia 2019:

Kolejne dwie marki produkujące doskonałe „looklikes” Les Paula to:

● Drogie niemieckie wysokiej jakości modele Duesenberg Starplayer Special i 59er.

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 23 sierpnia 2019 r.:

Dzięki za informację, Mirku. Tylko głupiec mógł wątpić w niemiecką produkcję. Ci ludzie decydują, że poważnie podchodzą do budowania czegoś, a cokolwiek to jest, będzie bardzo dobre.

Gdybym był bogatszym człowiekiem, posiadałbym najlepsze przykłady wszystkich wymienionych marek, niektórych z tych, których nie mam na tej stronie, ale rozmawiałem gdzie indziej, a niektóre z nich otrzymałem komentarze i e-maile o.

Potem zamartwiałbym się wczesnym grobem o bezpieczeństwo mojej światowej klasy kolekcji gitar.

Mirek 23 sierpnia 2019:

Między ok. 1978 - ??? Natknąłem się na kilka wspaniałych klonów Les Paul wykonanych przez niemiecką markę Hoyer. Elektronika i sprzęt to Schaller. Można powiedzieć, że Hoyer przewyższa Gibsona Gibsona. Jakość była tak wysoka, że ​​Gibson rzekomo zaproponował Hoyerowi ofertę produkcyjną na rynek europejski (podobnie jak w Orville w Japonii). Hoyer odmówił, o ile wiem. Hoyer zasługuje na miano jednego z najlepiej wykonanych klonów Les Paula w historii.

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 5 lipca 2019 r.:

@Tebco - na pewno tak brzmi. Ja, za każdym razem, gdy zdobędziesz taki Epiphone, będzie to kradzież. Kilka lat temu poszedłem do sklepu muzycznego i zrobiłem demo prawie każdego Gibsona i Epiphone Les Paul, jakie mieli.

Obecny Epiphone Les Paul Standard PlusTop Pro jest fantastyczny. Naprawdę trudno byłoby mi wybrać między tym a wyblakłymi modelami studia Gibson Les Paul.

Tebco 5 lipca 2019 r.:

Wygląda na to, że często pomijaną gitarą jest model Epiphone 1961 tribute plus. Świetna cena jest dostarczana z twardym etui, paskami, tunerami Grover blokującymi i całą elektryką jak w modelach amerykańskich, Gibson '57 p/up, przełącznik p/up Switchcraft i garnki (push-pull), okablowanie i czapki są takie same, jak w amerykańskim Les Paul, mój gra fantastycznie, powiedziałbym, że to całkiem okazja. Nie wiem, czy blat jest fornirowany, ale ma gruby klonowy kapelusz i długą szpilkę na szyję

Singemonkey 1 lipca 2019:

To trochę dziwny kawałek. Podczas gdy wiele gitar, o których wspominasz, jest zwykle znacznie lepszych niż przeciętny Gibson, śruby Ibanez to śmieci. Blaty ze sklejki. Fałszywe humbuckery.

Ponadto Tokai od lat produkuje w Chinach swoje tańsze modele. Korea jest wieki temu. Każdy, kto zna Tokai, wie o tym. Kupno japońskiego tokai jest jednak bardzo bezpiecznym zakładem. Żadnych problemów z jakością Gibson - to ta sama rodzinna fabryka od lat czterdziestych z wieloletnimi, wysoko wykwalifikowanymi pracownikami. Najwyższej jakości japońskie gitary można porównać tylko do sklepu Gibson, kosztując około 1/3. Z tej perspektywy model premium plaintop (obecnie LS186, jak sądzę, od 2019 r.) jest prawdopodobnie najlepszym zwrotem za złotówki LP na świecie. Zasadniczo odpowiednik zwykłego R8 w specyfikacjach za ułamek ceny).

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie w dniu 24 czerwca 2019 r.:

Nie, dzięki Chibsonowi, Jeffowi Wagnerowi. Zamiast tego kup dobry Epiphone Pro.

Jeff Wagner 24 czerwca 2019:

A co z Chibsonem?

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 13 kwietnia 2019 r.:

@Daniel Walker - nie możesz, Danielu. Wszystko, co możesz zrobić, to skomentować i użyć czyjegoś imienia, mając nadzieję, że zobaczy odpowiedź.

I dzięki za wszelką pomoc. Na tym świecie jest tyle marek kopii Les Paula, że ​​mógłbym przeżyć trzy życia i nie poznać połowy z nich.

Daniel Walker 707 13 kwietnia 2019:

Stacy, wydaje mi się, że nie mogę znaleźć sposobu, aby odpowiedzieć na indywidualne komentarze, ale myślę, że kopia kuguara nie jest wiele warta. Może najwyżej 100 USD :P

Dzień Sane 10 lutego 2019:

Mam 75 Conrad LP, mój przyjaciel wybrał go dla mnie 30 lat temu, ponieważ był bardzo podobny do jego Ibaneza. Kocham tę gitarę do dziś. Czy ktoś ma jakieś informacje dotyczące Conrada LP.

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 10 lutego 2019 r.:

Dzięki Brock. Nie, nie mogę zmieścić całej encyklopedii na jednej stronie. Strona internetowa na dany temat nigdy nie może być całkowicie obszerna, więc należy ograniczyć temat do czegoś takiego jak „top 5” i mieć nadzieję, że nadal będzie wystarczająco zwięzły.

Borsuk w dniu 09.02.2019 r.:

Mam niestandardową kopię coxx lp, miałem epifon, miałem prawdziwą, miałem wydrążone ciało les paul, ta, którą teraz mam, jest prawdopodobnie najlepiej brzmiącą gitarą, jaką kiedykolwiek miałam, z wyjątkiem kopii univox lp z klonu tygrysiego w paski, która była absolutnie najładniejsza gitara, jaką kiedykolwiek widziałem, o wiele rzadziej graną, myślę, że jeśli poszukasz dalej, możesz znaleźć całe mnóstwo kopii lp, które warto mieć tam, po prostu dziękując za miejsce na komentarze

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 10 grudnia 2018 r.:

Tak proszę pana, Ed – wszystko jest dobrze z komentarzami, o ile dotyczą treści.

Ed Canupp 9 grudnia 2018 r.:

Hej Lee, jeśli pragniesz jednocześnie zmniejszyć wagę i pieniądze, seria Agile 3200 trafi do szczęśliwego miejsca.

Nie chciałbym być tym, który nadepnie tutaj na palce, ale prawie wszystkie marki od Starshine Chibson po Gibson stają się hitem lub chybieniem w różnych momentach z różnymi "modelami" - myślę, że cały cel artykułu było poinformowanie o znanych możliwościach tańszych opcji oryginalnego producenta w Kalamazoo Michigan w latach 50-tych i 60-tych.

Lee Jones w dniu 08.12.2018 r.:

Równie dobrze możesz posiadać dowolny z nich, a nie nowego Gibsona. Kupiłem Tribute 2018 Les Paul i jest to śmieci. Upewniłem się, że kupiłem taki, który nie miał tego śmiesznego „odciążenia”. Nie wiem, czy mahoń, którego używają, jest gówniany, czy może zgarnęli połowę drewna i powiedzieli, że tego nie zrobili, ale wygląda to jak cholerna wykałaczka. Miałem 79 Les Paul Custom, teraz TO była gitara. Ta pozycja mam teraz , wykałaczka ze strunami, a dźwięku po prostu nie ma.

Ed Canupp 5 listopada 2018 r.:

Ja też jestem „czystym” graczem i moje pedały są rzadko używane.

Gram na Agile 3200 (stock) Les Paul z najnowszej produkcji (2017) i raczej mało znanym, stosunkowo niesłyszalnym MV-X Reville Les Paul (First Edition) REVV (mam ładną kolekcję tego konkretnego modelu gitar poniżej 225,00 USD) z cała nowa elektryka i nakrętka kostna, Gretsch G5422T (stock), bez nazwy Tele Style „Parts-caster”, który zmontowałem z różnych źródeł, oraz podobnie skonstruowany MIM Stratocaster z ręcznie nakręcanymi przetwornikami i siedmiokierunkowym przełączaniem grupy elektrycznej od człowieka Zajmuję się w Wielkiej Brytanii. Od czasu do czasu gram też na kościanym Squier Stratocaster. Grywalność i ton. Gatunki gry to Blues, Jazz, Country, Worship i Americana Ballad. Komponuj jazzowe, country, kultowe i bluesowe ballady. Pozostała część mojej skromnej kolekcji (wszystkie podrzędne warianty najwyższego poziomu) to jeden cel lub po prostu głupia zabawa. Moje wzmacniacze to poważna sprawa i cały Fender, wyrzucę kasę na wzmacniacz, ale myślę, że też skończyłem kupować swoje wzmacniacze. Jestem w tym słodkim miejscu, do którego wszyscy dążymy, wreszcie mam swój ton (tony).

Szymon Adams w dniu 04.11.2018 r.:

Zgadzam się, że granie na gitarze to bardzo osobista sprawa, a gitara to tylko część związku.

Mam El Maya Les Paul z lat 80. i Mex Strata i w zależności od nastroju decyduję, na którym zagram, ponieważ obaj mają swój własny charakter i głosy. Najważniejszy jest dźwięk i barwa.

Staram się jak najczyściej uruchomić mój wzmacniacz, aby postać się nie zgubiła, żadna gitara nie brzmi dobrze z wystarczającymi zniekształceniami, ale gitara się gubi

Nazwa na główce nie ma żadnej wartości, to sposób, w jaki czuje się gitara i sprawia, że ​​czujesz, że ma to znaczenie, dlatego gram

Ed Canupp w dniu 04.11.2018 r.:

Todd jesteś dokładnie na celu ze wszystkimi swoimi obserwacjami. Instrument musi być grywalny, godny zaufania i niezawodny (niekoniecznie to samo - ale często mylone jako jedno i to samo (kolejna dyskusja na później) i oczywiście musi wzbudzać zaufanie, a w niektórych przypadkach (ja bym częściej niż nie myśl) przyniesie to efekt placebo.

Proszę wybacz mi, że zbaczam z tematu.

Ostrzegam każdego czytelnika przed tym, co nazywam syndromem „trafienia lub chybienia” z kopiami reprodukcji kotów, i chociaż mam tylko ograniczone doświadczenie z kilkoma wyżej wymienionymi „kopiami” budżetu (kilka z nich nie jest już tym, co nazwałbym „budżetem”). „uważnych” inwestycji, większość gitar Tokia MIJ przynosi (lub jest oferowana) ceny Gibsona.

Proszę pozwolić mi wyjaśnić mój komentarz „syndrom trafień lub chybień”, w większości przypadków uważam, że to prawda, że ​​na początek istnieje ograniczona liczba „fabryk” produkujących gitary w Azji i Pacyfiku. Wierzę również, że tak jest, nie będąc w stanie uzasadnić mojego twierdzenia, że ​​wiele z tych „fabryk”, podobnie jak ich markowe odpowiedniki, wytwarza wiele gatunków gitar, wiele poziomów kontroli jakości i wszechświat prawie nieograniczonej różnorodności kombinacji komponentów - czasami po prostu w oparciu o to, co mogą dostać w swoje ręce.

Nie będę wskazywał palcem na kopie żadnych marek; jednak najczęściej gitara „okazyjnej piwnicy” będzie wymagała trochę uwagi, znacznie wykraczającej poza bardzo szczegółową konfigurację.

Początkowo spędzałem tak dużo czasu na pracy nad moimi „kopiami”, że zaczynałem się denerwować, co doprowadziło do większej liczby zakupów, więc musiałem grać na gitarze, kiedy budziłem się każdego dnia. Kiedy wchodzę do mojej sypialni przerobionej na studio – nawet dzisiaj mam wybór: popracować przy gitarze, oddać do adopcji lub zagrać. Jeśli zainspirowało mnie coś, co chcę stworzyć muzycznie, to inne opcje trzeba odsunąć na bok. Powiedziawszy to, „tęsknoty” (nie mylić z moją ukochaną żoną) muszą być mentalnie zablokowane i muszę zastosować wymuszone zanurzenie się w roli muzyka podczas opuszczania praktyki gitarzystów lub (grać sam z piosenką cudze dzieło) na bok, a także lutnika na pół etatu, jak brudny fartuch sklepowy zawieszony z tyłu drzwi mojego Studio. (możesz tego nie widzieć - ale wiesz, że tam jest)

Twój punkt widzenia dobrze zrozumiany: wysokiej jakości, sprawdzona, markowa gitara może nie tylko zainspirować Cię do wielkich wyczynów gry i tworzenia, ale może również uwolnić się od rozproszenia wszelkiego rodzaju niepewności krążących po „drugiej” stronie nasze mózgi. Osobiście wierzę, że osoba kreatywna, utalentowana koordynacja wzroku i ucha, może nie tylko nauczyć się dobrze grać, ale także ma talenty, które mogą być nieodkryte - takie jak przynajmniej bycie lutnikiem armaturowym.

Całkowicie dostaję efekt placebo i zgadzam się.

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 3 listopada 2018 r.:

Hej Ed. Nie ma co do tego wątpliwości, jeśli ktoś potrafi grać, to może grać. W zeszłym roku Joe Satriani nakręcił film, w którym grał jedną ze swoich dobrze znanych rzeczy na jednym z najtańszych dostępnych kopii Strata.

Agile robi świetne gitary, nie ma co do tego wątpliwości.

Jeśli chodzi o mnie, zawsze wiedziałem, że potrafię grać bardzo dobrze, ale wymaga to bardzo dużej ilości codziennej pracy lub praktyki, aby to zrobić, a nawet wtedy wciąż czegoś mi brakuje. Wydaje mi się, że nie mam żadnego instynktu do improwizacji. Mogę opanować każdą piosenkę, jeśli tylko poświęcę na to czas. Jednak to nigdy nie byłaby moja piosenka.

Nie jestem pewien, czy mam sens, i odszedłem od tematu.

Chcę powiedzieć, że jeśli coś kogoś inspiruje, to ta rzecz i inspiracja, którą przynosi, MOGĄ mieć znaczenie.

Pomyśl o efekcie placebo. Jeśli ktoś czuje, że posiadanie określonego instrumentu przeniesie go na inny poziom, to całkiem możliwe, że może to zrobić – ponieważ siła wiary jest z pewnością czymś.

Potem jest cała sprawa o tym, że dobrze wykonana gitara jest znacznie łatwiejsza do grania niż ta tania, a granie na łatwej do grania gitarze z pewnością sprawi, że gra się lepiej.

Ed Canupp 3 listopada 2018 r.:

Wiele dekad temu grałem Gibson SG Special „kropki” w dziecięcym zespole, jako gitarzysta rytmiczny z zainstalowanymi P90. Przeskocz 45 lat do przodu (około cztery lata temu), kiedy dowiedziałem się, czy naprawdę mam zamiar zostać prawdziwym gitarzystą i trzymać się programu, kupiłem tanie, naprawdę tanie gitary w stylu LP. Potem kupiłem Epiphone i stamtąd przeszedłem do serii kopii LP Agile 3100 i 3200 (z szyją). Poza wagą 3200 jestem bardzo zadowolony z moich kopii. Wciąż do dziś w mojej stajni nie ma gitary Gibson, gram średnio około 4 godziny dziennie na kombinacji Agiles, tanich Stratocasterów i Teles oraz Hollow Body Electromatic Gretsch. Każdy z nich ma tanie kopie swoich markowych części zamiennych. Myślę, że jeśli potrafisz grać - możesz grać i nie wnosi to żadnej magii do twojego rzemiosła z nazwy marki. Osobiście wolałbym mieć niedrogą gitarę i zestaw niesamowitych wzmacniaczy, aby uzyskać moje brzmienie.

Szymon Adams 64 29 lipca 2018:

Drogi Jerry

Nie ma wątpliwości, że dobra jakość Gibsona jest doskonała, a dźwięk staje się lepszy wraz z wiekiem

Mój 79 El Maya ma ten sam magiczny ton i dobrze noszony po 39 latach zabawy, więc świetnie się gra [kupiłem go nowy]

Byłem w salonie w zeszłym tygodniu i szczerze mówiąc, jeśli jakość wykończenia jest tym, na co patrzyłeś, Epiphones były o wiele lepsze niż Gibson w cenie ponad dwukrotnie wyższej

Myślę, że chodzi o to, że te gitary były równie dobre, jeśli nie lepsze niż Gibsons z tamtych czasów, co w latach 70. było wątpliwe, a jeśli tego szukasz, to nie tylko nazwa na główce, myślę, że jest zdecydowanie najlepsza Bang for Buck można dostać

JERRY D SEBASTIAN 29 lipca 2018:

Jestem właścicielem 2017 Gibson LP Traditional. Szczerze mówiąc, jakość tego niekopiowania jest absolutnie wspaniała. Wykończenie wiśniowego słońca jest piękne, a grywalność po dostawie była znakomita. Dostałem swoją z Wildwood Guitars, zakup online. Gram odkąd skończyłem 12 lat, a teraz mam 58 lat. Uwielbiam kopie, ale chciałem tylko obalić pogląd, że Gibson produkuje kiepską jakość.

Edie 22 lipca 2018:

W latach siedemdziesiątych posiadałem Cimar Les Paul Black. Świetnie wyglądająca i wykonana gitara. Ale dźwięk nie był dobry. Wylutowałem więc osłonę przetwornika i stwierdziłem, że jest tam tylko jedna cewka zamiast dwóch (humbacker).

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 14 kwietnia 2018 r.:

Och, wierzę ci całkowicie, Ash. Ludzie, którzy zapłacili pełną cenę za Gibsona, często są jednak wrogo nastawieni do tego wszystkiego. Cóż, kocham Gibsona, ale Gibson ma kłopoty finansowe i wydaje się, że potrzebuje nowego kierownictwa.

Mam nadzieję, że pewnego dnia będę miał coś takiego, jak ty.

Popiół 14 kwietnia 2018 r.:

Kupiłem replikę Edwardsa ‘59 LP ‘Burst’ (model 2011) tutaj w Aus za 550 USD w nowym stanie z Gumtree.com.au.

Moje oczekiwania nie były zbyt wysokie. Ale to, co dostałem, zwaliło mnie z nóg! Wygląd = 10 wykończenie jest niesamowite. Czasami wpatruję się w nią z podziwem, bo tak pięknie się prezentuje. Dźwięk = 10 przetworników SD przez mojego Marshalla to zapałka stworzona w niebie. Grywalność = 9 wspaniałych do grania, ale nie tak gładkich jak mój Jackson. Gryf jest taki sam jak w instrumencie z 1959 roku. Całkowicie grywalny, ale nie miał na myśli niszczenia.

Moja żona nawet czuje się zagrożona, ale ta gitara - taki jest urok.

Jeden z największych pomimo skromnej ceny.

Vince Mullin 20 lutego 2018 r.:

Zróbcie sobie przysługę i spójrzcie na "vintage" markowe gitary. Produkt w Wielkiej Brytanii wierzę. Sprzedałem je w moim sklepie i Gibson. Poczułem, że Gibson boli na liście 799 dolarów za standardowy .i tylko dlatego, że stał się mniej wygodny niż niektóre inne. Tj. epifon. Wysadzają je całkowicie żenująco z wody. To były najładniejsze LP, jakie widziałem. Duma z kunsztu była moją pierwszą myślą jako lutnika. Bardzo dobrze.

Alain Brisebois 17 lutego 2018 r.:

Gram na Cimar Les Paul z połowy lat 70-tych z przetwornikami Super 70's Maxon i po małej pracy na progu nie zmieniłbym tej gitary na nic. Dostał ten mięsisty pomruk i gra jak masło na jego dość niskiej, chudej szyi. Bez walki, bez walki o zagranie czegokolwiek. Ton…. Głęboki i brudny.

Rob Smith 14 grudnia 2017:

Mam Hohnera Les Paula z początku lat 70., który jak na swoje czasy brzmi niesamowicie w takiej jakości.

Andy Rycerz 28 października 2017:

Mam 89 japońskiego wyprodukowanego na zamówienie Black Burny, to fantastyczna gitara. Jednak nadal musiałem go modyfikować, aby uzyskać z niego jak najwięcej. Posiadam również wyprodukowany w Chinach 2014 Burny Goldtop, który równie kocham z P90 wykonanymi przez magnetyki Sanforda, potężnymi przetwornikami. Posiadam dwie inne japońskie gitary firmy Yamaha i Aria, obie świetne. Standard jakości japońskich produktów jest dziś nadal wysoki, niezależnie od tego, co myślą o producencie, z którego są dumni i w czym naprawdę się wyróżniają. Ich kultura, duma i zamiłowanie do rzemiosła, które do dziś panują, pomagają utrzymać wysokie standardy, w które wierzę. Mam Strata Fendera z 1996 roku, który uwielbiam, to niestety jedyny Gibson, który nie był w stanie utrzymać swojej prestiżowej nazwy. Czasy, w których żyjemy, nie pomogły gospodarce świata. Na zachodzie oczekujemy rozsądnej płacy, zwłaszcza jeśli jesteśmy wysoko wykwalifikowanymi rzemieślnikami. Gibson wydaje się, że nie było mnie na nie stać, musisz kochać to, co robisz, aby to pokazać

David Westhoff 10 września 2017:

Kupiłem Orville LPS w zeszłym roku… to kręci!! Zabójcza gitara Gram na niej częściej niż na moich Gibsonach, 10-kilogramowe przetworniki są jednak ciemne… w niektórych EMG 77

bk - Farmington Hills, Michigan w dniu 08.09.2017:

Dobry artykuł, w ciągu ostatnich 3 lat sprzedałem wszystkie moje Fendery, zachowałem mój jedyny customowy Gibson, ale poza tym gram teraz na starych gitarach Tokai. Zacząłem budować gitary dla siebie i innych w późnych latach 90-tych, mały sklep z gitarami poza domem.

Nigdy bym nie zbudował jednego z nich, gdybym znalazł Vintage Tokai przed trzema laty. Nigdy nie wiedziałem… teraz mówię wszystkim, których znam, szukając naprawdę dobrej gitary za ułamek ceny… Tokai Vintage.

Każdy, kto grał w mój, jest po prostu zachwycony dźwiękiem, mój numer jeden to 85; basista puścił go i powiedział „Brzmi, jakby miał wbudowany pogłos”, cholera.

Pat szalony 25 lipca 2017:

Obecnie mam zwinny 2800 LP, z którego jestem całkiem zadowolony -- dobry dźwięk i wydajność słyszałem o nich tylko dobrze z innych źródeł, jaka jest twoja opinia o nich?

Roberta Howarda 15 czerwca 2017 r.:

Sprzeczne informacje – najpierw mówisz, że nie wiesz, czy kiedykolwiek był pozew, potem mówisz, że Ibanez został pozwany przez Gibsona. Nigdy nie było pozwu. Gibson wysłał Ibanezowi list „zaprzestanie i zaniechanie”, to był koniec.

Pete Vardous 10 czerwca 2017 r.:

Mój Orville Gibsona jest i gra lepiej niż mój klasyczny Gibson Les Paul!!!

J Carrick 3 czerwca 2017 r.:

Gitara Re-Cougar.

Teisco zostało założone przez Atswo Kaneko i Doryu Matsuda. Firma wyprodukowała również popularną odznakę Ibanez w latach 60. XX wieku. Kawai Teisco stworzyło własne marki własne Kawai, Teisco, Del Rey i Teisco Del Rey. Gitary z plakietką produkowane przez fabryki Kawai Teisco to m.in. Apollo, Aquarius, Arbiter, Atlas, Audition, Avar, Ayar, Barth, Beltone, Black Jack, Cameo, Cipher, Concert, Cougar, Crown, Daimaru, Decca, Diasonic, Domino, Duke, Emperador, Heit Deluxe, Wakacje, Cesarski, Szyfr Inter-Mark, Jedson, Kay, Kent, Kimberly, Kingsley, Kingston, Keefy, Lindell, Marquis, May Queen, Minister, Szlachetny, Prestiż, Randall, Recco, Regina, Rexina, Sakai , Satellite, Schaffer, Sekova, Silvertone, Sorrento, Sterling, Swinger, Tele Star, Top Twenty, Victoria i Winston. Możliwe gitary firmowane przez firmę to: Astrotone, Demian, G-Holiday, Lafayette, Master, Orange, Tamaki i Trump.

Prawdopodobnie nie jest wart dużej kwoty, ale nie mogę ci powiedzieć na pewno.

stacy 2 czerwca 2017 r.:

mam kopię les paul z pumą zapisaną pośrodku główki. wszelkie pomysły dotyczące wartości lub wieku

Szymon Adams 1964 30 maja 2017 r.:

Artykuł jest bardzo interesujący, ponieważ wydaje się być mrocznym obszarem związanym z erą gitarowych garniturów prawniczych. Zastanawiałem się, czy mógłbyś podać mi trochę informacji na temat mojej gitary El Maya Les Paul ze stałym gryfem Sun Burst, którą kupiłem jako nową w 1979 r. Zapłaciłem wtedy 200 funtów, co wtedy było fortuną, teraz nie interesuje mnie jej wartość, ale bardzo bym chciał aby uzyskać trochę historii na ten temat. Brzmi świetnie i ma świetną akcję. mam nadzieję, że możesz odpowiedzieć

Kev Moore 26 kwietnia 2017:

Mam dwie gitary Gibson Les Paul i są to fantastyczne instrukcje. Mam japońskiego Burny'ego RLC 115, jednego z nowszych Burny'ego z około 2002 roku. Burny nie kosztował tyle co Gibsonowie. Burny to znacznie lepsza gitara i wiem, że 1980 były jeszcze lepsze. Jedynym, za którym Gibson poszedł, był Ibanez, a reszta właśnie wyskoczyła ze statku. Nie było też blisko dobrych Les Paul Copies. Możesz znaleźć wszystko, co chcesz w serwisie eBay.

Tristan P 06.02.2017:

nie jestem pewien, czy zostało to wspomniane, ale Lester polfuss (Les Paul) nie stworzył Les Paula z Gibsonem. W rzeczywistości zrobił to w fabryce Epiphone (w tamtym czasie epiphone był jednym z największych konkurentów Gibsona)

Lem 24 grudnia 2016 r.:

Nie jestem pewien, dlaczego gitara Ibanez „Lawsuit” ma taką reputację. Miałem Custom z ery Norlina i nowy proces Ibanez Les Paul w 1975 roku, The Ibanez nie był ani trochę w pobliżu jakości „złego” LP Custom. Nawet nie blisko. Historia na pewno była dobra dla Ibaneza. Jestem za przyklejeniem tego do Gibsona za ich WalMARTization handlu gitarami, ale jeśli chcesz to zrobić, kupując pozew Ibanez, zagraj najpierw. JMO.

J Carrick 16 października 2016:

Zawsze mnie zdumiewa, jak ktoś daje się wciągnąć w markę. Na przykład Orville v Orville autorstwa Gibsona. OBG były wyposażone w amerykańskie pick-upy i wiązki przewodów, ale japońskie zestawy w standardowych Orvillech nie były takie złe! To powiedziawszy, większość graczy, których znam, w jakiś sposób modyfikuje swoje instrumenty. Mój 92 Orville LPS to bestia, Slash Alnicos, zestaw okablowania Jonezy, kołki Grovera, nakrętka kostna i niestandardowy pływający most! Faceci, którzy nie wiedzą, powiedzą „och, masz więc podróbkę Les Paula?”. Potem wyjaśniasz, na co oni patrzą, po czym następuje „tak, ale to nie jest prawdziwy Gibson”. Potem wyjaśniasz, jeszcze raz… i po nim „więc to jak Epiphone Les Paul?”. Więc próbujesz jeszcze raz… i znowu, aż w końcu pstrykniesz, wręczysz im gitarę i powiesz „po prostu wypróbuj, powiedz mi, co myślisz?”. Za każdym razem, gdy to robię, otrzymuję jedną lub wszystkie z tych odpowiedzi. „Człowieku, to ma pewną wagę, świetna akcja, WOW, to brzmi niesamowicie, równie dobrze, jeśli nie lepiej niż amerykański Gibson, gdzie mogę go kupić i czy sprzedałbyś mi go? Więc jeśli nigdy nie grałeś w jedną i masz okazję ją kupić, zrób to. Nie pożałujesz!

Suzie z Carson City 5 października 2016 r.:

Masz w 100% rację, jeśli chodzi o pisanie czegoś w Top 5 lub 10… również… za wszelką cenę usuń bzdury i osobiste czaty! Musimy zadowolić bogów Google… a przynajmniej tak mówią!

PA pa!

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 5 października 2016 r.:

Aby być całkowicie szczerym, myślę, że najlepszą rzeczą, jaką można zrobić, są artykuły typu „pierwsza piątka” lub „najlepsza dziesiątka”. Więc dzięki autobiografiom baseballowym, które robiłem, zdałem sobie sprawę, że to nie działa. Powinienem robić je jak „piątkę najlepszych praworęcznych miotaczy”. Tego typu rzeczy.

Ponadto komentarze te mogą ulec samozniszczeniu w ciągu najbliższych kilku dni. KUPA ŚMIECHU. Ponieważ masz je moderować do miejsca, w którym na stronie znajdują się tylko komentarze na dany temat - bo tak mówi Google. bla bla bla bla.

Jedno wiem na pewno, Paula, gdybym zaangażowała się w DEBATY ludzi tutaj, zostałabym wyrzucona ze strony.Pozostaję w piekle i odszedłem od tych tematycznych forów i artykułów, które wydają się zachęcać do debaty lub kontrowersji. Staję się zbyt zły i sfrustrowany, i całkowicie bezproduktywny, aby angażować się w kłótnie o politykę, religię, filozofię lub ekonomię.

Suzie z Carson City 5 października 2016 r.:

Wow… nie żartuję? Płaciłeś co miesiąc za rok bez bycia tutaj? To po prostu dowodzi, że twoje huby są całkowicie niesamowite… o czym zawsze ci mówiłem. Nie mogę uwierzyć, że nie dałeś dużo więcej ze swoich piast baseballowych!….

.Nie pisałem od miesięcy. Utknąłem w rutynie, blok pisarski…….Właściwie jestem dość wkurzony na HP. Gniew dusi moją muzę i zastyga, jak Królowa Lodu. Kiedy jestem zła, jestem podła niż niedźwiadek, który chroni swoje dzieci. .KUPA ŚMIECHU. Nie znam Wesa, staram się ostrzec ludzi, żeby mnie nie wkurzali, więc po prostu nie wiem, co powiedzieć o ludziach, którzy i tak mnie wkurzają, z wyjątkiem: „Niech spoczywają w pokoju”. Tak się cieszę, że wróciłeś tutaj, gdzie musisz być! Tęskniłem za tobą. Jesteś moim jedynym chłopcem-zabawką… przysięgam! kupa śmiechu

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 5 października 2016 r.:

Rick - prawdopodobnie wiem mniej niż ty. Kiedy po raz pierwszy zamieściłeś komentarz, użyłem kilku różnych wyszukiwarek i prawie nic nie znalazłem.

Na jednym z głównych forów zorientowanych na LP pojawił się wątek ze zdjęciem, ale zdjęcie nie było specjalnie wyraźne i nie zawierało żadnych wskazówek. Niewiele też było do czytania.

Kiedy ciało trzyma gitarę w dłoniach i trochę się na niej bawi, może się bardzo dobrze zorientować, jaka jest dobra, zwłaszcza jeśli miał kontakt ze wszystkimi innymi podejrzanymi producentami.

Czy to możliwe, że marka History to zestaw gitarowy? Nie wiem Chciałbym wiedzieć.

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 5 października 2016 r.:

Staffan - Chciałbym, żebym mógł. O ile wiem, nigdy w życiu nie widziałem gitary Gansona.

Dla mnie to wspaniała rzecz. Ponieważ na tym coraz bardziej globalnym rynku są marki i modele, których nigdy nie widziałem. Oznacza to, że zawsze jest więcej gitar i producentów gitar, o których mogę się dowiedzieć. I w końcu sam zobaczę Gansona.

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 5 października 2016 r.:

Paula, założę się, że zarobiłem całe piętnaście centów przez te dwa miesiące, które codziennie pisałem o baseballu. A ja jestem bardzo grzecznym chłopcem. Więc porzuciłem to. Uważaj jednak, jak mogę. Kocham baseball.

Czytam czasami Guitar Gophera, ponieważ on absolutnie wie, o czym mówi, a jego opinie na ten temat są w 100 procentach prawdziwe i rzetelne. I oczywiście interesuje mnie temat.

Tylko raz chciałem o czymś napisać – i stwierdziłem, że już to zrobił. Więc nie próbowałem go prześcignąć ani nic w tym stylu. Temat jest tak obszerny, że nigdy nie powinniśmy mieć problemu z konkurencją. On jest prawdziwym muzykiem, podczas gdy ja jestem bardziej encyklopedyczną osobą, która potrafi grać, ale zasadniczo jest odludkiem.

Ale w końcu będę musiał ponownie zająć się innymi tematami. W żaden sposób nie zarabiam dużo pieniędzy, ale otrzymywałem tutaj wypłatę co miesiąc przez ponad rok, nigdy się nie logując. Więc czuję, że zawdzięczam sieci stron dobrą robotę.

Suzie z Carson City 5 października 2016 r.:

Wes… Widzę, że oddaliłeś się na jakiś czas od baseballu i zacząłeś grać na gitarach. Chociaż z pewnością kocham baseball i muzykę GEE-tar, jesteś absolutną encyklopedią gitar… Przyznaję, że nie wiem zbyt wiele.

Naprawdę wyrzucasz huby jak szalony, amigo. Dobrze dla ciebie. wygląda na to, że potraktowałeś bardzo poważnie HP. Założę się, że zarabia kupę pieniędzy.

Czy ty i Guitar Gopher wymieniają się dyskusjami? Uśmiechaj się i brzdąkaj! Effer

Staffan 30 sierpnia 2016:

Cześć.

Niezły artykuł. Kupiłem używany Ganson LP w erley 90 w Szwecji. Czy możesz powiedzieć coś o Gansonie?

mark snelling 12 sierpnia 2016:

WŁAŚCIWIE nigdy nie było pozwu przeciwko Ibanezowi, tylko groźba jednego.

Stóg 11 sierpnia 2016:

Co wiesz o marce „Historia” Les Pauls?

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 2 sierpnia 2016 r.:

Dzięki Paul - przyjąłem stanowisko, że wszyscy już wiedzą, że Epiphone i Gibson mają (prawie) zawsze relacje biznesowe; ale reszta artykułu była nową informacją.

A przynajmniej miałam nadzieję, że zebrano tu informacje, które będą przydatne.

Paweł 2 sierpnia 2016:

Wygląda na to, że zapomniałeś o serii Epiphone Elite/Elitist, ale chociaż nie jest to dokładnie kopia, ponieważ Epiphone jest własnością Gibsona, to wciąż świetne gitary za połowę ceny prawdziwej.

Paweł Syson 31 lipca 2016:

Mam Les Paul Standard z 1989 r. Kupiłem nowy za 625 funtów od Petera Cooksa w 1989 r., Próbowałem każdego Les Paula, który miał w magazynie, to był pierwszy, którego próbowałem, a po wypróbowaniu pozostałych kupiłem pierwszego lola, spróbowałem również Fernandez Les Paul co było dobre, ale kosztowało 390 funtów i potrzebowałby kilku przetworników Gibson lub SD, aby naprawdę się tam dostać, i przyszedł bez skrzynki, a Gibson przyszedł ze wspaniałym etui Gibson Protector, ważenie go, Ginno wydawało się lepszą wartością i nie żałowałem moja decyzja, ponieważ chociaż po kilku latach most Bill Lawrence PU zmarł, zastąp go i SD niestandardowym, a od tego czasu zastąpiono Gibson PU… jednak moją pierwszą przyzwoitą gitarą był Ibanez SG z czasów procesu sądowego, który kupiłem w Niemczech za 35 funtów z powrotem w 1971 była to świetna gitara i do dziś żałuję, że ją sprzedałem.

Joe w dniu 08 czerwca 2016 r.:

Mam taką, którą kupiłem 20 lat temu, uwielbiam gitarę. Masz jednak rację, niezwykle trudno jest zebrać informacje. Byłbym ciekaw, co możesz znaleźć.

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie w dniu 8 czerwca 2016 r.:

Absolutnie, Joe. Chciałem umieścić Hohnera w tym artykule, ale nie mogłem znaleźć wystarczająco dużo informacji tak łatwo, jak bym chciał.

Ale zawsze jest inny artykuł do zrobienia.

Joe w dniu 08 czerwca 2016 r.:

Hohner Professional wykonał kilka ładnych kopii Les Paula. Cherry burst L59 to świetna gitara!

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 7 czerwca 2016 r.:

Płyty Vega LP są produkowane w Japonii. Niektóre z nich to gitary z gryfem i są one prawdopodobnie lepszej jakości niż te z gryfem zakręcanym.

Są dość porównywalne z wymienionymi w artykule i nie zdziwiłbym się, gdybym dowiedział się, że zostały wyprodukowane w fabryce Tokai.

[email protected] 2 czerwca 2016 r.:

Mam wersję VEGA. Brzmi ok, ale szyja wydaje się zginać lub poruszać. Czy możesz mi coś powiedzieć o tej gitarze?

ScottM58 1 czerwca 2016 r.:

Tokai nie jest żartem, zdecydowanie mogę to powiedzieć. Nigdy nie grałem ich kopii Les Paul, ale grałem ich kopię Strata z wczesnych lat 80. i muszę powiedzieć

zdmuchnął mojego Squire Strata z tego samego okresu - i UWIELBIAŁEM tego Squire'a. Tokai zszokowało mnie, jak bardzo przypomina Strata z lat 50. .Tak dobrze wykonane, wyważone i wygodne, i oczywiście śpiewają jak ptaki. Chciałbym spróbować Tokai Paul.

ghgf 1 czerwca 2016 r.:

dobra robota..

Kevin 1 czerwca 2016 r.:

Orville by Gibson są lepsze niż zwykły Orville

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 1 czerwca 2016 r.:

Czy uważasz, że powinienem zmienić tytuł na coś w stylu Best Japanese Les Paul Copies? Myślę, że mógłbym.

Dziekan 31 maja 2016 r.:

A co z Dziedzictwem? Prawdopodobnie najlepszy non Gibson Les Pauls. Technicznie Norlin był Gibsonem z lat '66-'86 i wyprodukował kilka słabszych gitar, ale wiele świetnych. Mój Les Paul Custom z 1981 roku jest z pewnością najlepszym Les Paulem, na jakim kiedykolwiek grałem.

Vinnie V 31 maja 2016 r.:

D'Agostino Les Paul. Jeden z NAJLEPSZYCH lespaul, w jakie kiedykolwiek grałem.

5 najlepszych niegibsonowskich marek gitary Les Paul