Gitara akustyczna Martin M 38

Spisu treści:

Anonim

Wesman Todd Shaw zaczął grać na gitarze w wieku 12 lat. Niczego nie kocha bardziej niż podnosić jedną i szarpać za struny.

Gitara akustyczna M 38: autorstwa C.F. Marcin i firma

Prawie każda gitara Martina, o której prawdopodobnie słyszałeś, była D coś takiego lub innego, D 15, D 16, D 18, D 28, D 35, D 42 lub D 45 - inne niż te słynne instrumenty, najprawdopodobniej słyszałeś o Martinie 0, 00 lub 000, lub nawet Martin 0M – po którym następują te same zestawy liczb – minus 15 i 16.

Co to wszystko oznacza? Więc to D to powszechnie Dreadnought, a O i OM to mniejsze gitary o różnych kształtach i rozmiarach.

Mówiąc prościej - litery w numerze modelu Martina opisują kształt lub styl korpusu ich gitar - a liczby następujące po literach opisują drewno i wyposażenie instrumentu.

Więc co na świecie jest Marcin M 38 ?

Po prostu Martin M 38 to inna gitara niż którakolwiek z nich – ma większy kształt ciała niż drednot – to gitara w kształcie wielkiej sali, która była znana jako instrument w rozmiarze 0000, ale ma cieńszą lub płytszą głębokość, aby ciało - nie tak głębokie jak drednot pod względem wielkości lub głębokości; konkretnie, głębokość jest taka sama jak w instrumentach Martin 000, ale ta gitara ma znacznie większy szesnaście cali w jej niższym wymiarze

Pod względem tonalnym gitara ta została zaprojektowana tak, aby miała mniej wybrzmiewania niż miałaby gitara dreadnought - nuty są bardziej zrównoważone, przyspieszają szybciej i szybciej wygasają. Powiedziano mi również, że kiedy ta gitara jest omikrofonowana, jest mniej podatna na sprzężenia zwrotne z mikrofonu.

Martin M 38

David Bromberg jest wyraźnie bohaterem tej konkretnej gitary, a David jest skromnym gigantem gitary akustycznej, który jest bardzo niedoceniany zarówno jako gitarzysta, jak i wspaniały gawędziarz w odniesieniu do akustycznej muzyki ludowej.

Faktem jest, że Martin robił ten instrument przez wiele lat, a potem przerwał go dopiero w późniejszym terminie, aby znów zacząć go produkować. Rozejrzałem się po sieci i nie mogłem znaleźć żadnych szczegółów dotyczących tego, kiedy gitara była produkowana, a kiedy nie, i kiedy została ponownie wprowadzona do produkcji. Odkryłem, że jest wiele skarg dotyczących kunsztu Martina w latach 70. – według większości relacji, amerykański gigant gitary akustycznej znacznie poślizgnął się w standardach – ale według prawie wszystkich dzisiejszych relacji, Martin odbił się od samego początku. lata standardów jakości.

Nie chcę sugerować, że gitary Martina zbudowane w latach 70-tych są gorszymi gitarami - mam na myśli tylko doniesienie, że według niektórych relacji niektóre konkretne gitary wymykały się ich kontroli jakości, czego objawami były np. gryfy, które musiały być resetowane częściej niż zwykle z gitarami zbudowanymi w innych okresach historii tej firmy.

Od Spinditty

Martin M 38 i niektóre gry fingerstyle

Końcowe przemyślenia

Wszystkie gitary z serii Martin M z pewnością będą wspaniałymi gitarami. To, co będzie najbardziej zauważalne w tych gitarach dla graczy, to to, że czują się inaczej ze względu na różne wymiary – i że nawet jeśli mogą mieć te same kombinacje palisandru i świerku oraz wzory usztywnień, jak różne gitary drednoty Martina – nie będą brzmią tak samo jak te gitary, ale będą brzmieć podobnie.

Zmieniając wymiary korpusu gitary, zmienia się również charakterystyka tonalna użytego drewna.

Jak zawsze, najlepsze jest to, co gracz uważa za najlepsze, jeśli chodzi o odczucia i brzmienie w odniesieniu do ich zindywidualizowanych stylów gry i preferencji. Gitary te zostały zbudowane specjalnie jako gitary sceniczne ze względu na ich bardziej korzystny dźwięk podczas mikrofonowania przed żywą publicznością - ale gracz musi również być świadomy różnic w tonacji tych instrumentów, gdy gra z małą grupą przyjaciół lub sam. Te różnice polegają na tym, że gitary mają słabsze wybrzmiewanie i mocniejsze uderzenie – lub większą prędkość dźwięku – co może być korzystne podczas gry z głośniejszymi instrumentami w małych ustawieniach.

Wyceniłem Martina M 38 na około 3 300,00 USD - proszę pamiętać, że mając do czynienia z gitarami w salonach sklepów z gitarami - jeśli te konkretne instrumenty zostaną porysowane lub porysowane, można je wtedy kupić bardzo często za mniej i że w żadnym wypadku osoba fizyczna nie powinna kupować gitary, na której nie grała. Więc jeśli grasz na instrumencie podłogowym w salonie - kup TA KONKRETNĄ GITARĘ, jeśli Ci się spodobała - nie akceptuj umowy na instrument z tyłu, którego nie miałeś w swoich rękach.

Ponadto - gitara M 36 byłaby prawie dokładnie tym samym instrumentem za kilkaset dolarów mniej niż M 38, ale model David Bromberg M 42 byłby prawdopodobnie nawet o tysiąc dolarów droższy ze względu na bardziej wykwintne i obfite muszle słuchowe wkładka na instrumencie.

Chciałbym mieć jeden z nich - ale to oczywiste - ponieważ chciałbym mieć jeden ze wszystkich instrumentów produkcyjnych Martina. Poniżej znajduje się standardowa lista specyfikacji dla pięknego Martina M-38.

Gitara akustyczna Martin M 38

Pytania i Odpowiedzi

Uwagi

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 6 stycznia 2016 r.:

Hej Robercie, widzę zdjęcia w sieci M36 z wycięciami, ale to może być custom shop, a nie standardowa produkcja.

Jestem pewien, że Martin zbudowałby cutaway M38, ale może to być niestandardowe zamówienie w sklepie.

robertzimmerman2 5 września 2014 r.:

Chciałbym te z cieńszym korpusem, ale jeszcze lepiej, gdyby miały model cutaway.

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie w dniu 21 marca 2013 r.:

Guy Pernetti - Wiem, co masz na myśli! Nie ma znaczenia, czy ten sam facet lub grupa wykonała te same dwa lub trzy instrumenty o dokładnie takich samych specyfikacjach w zakresie jednej tysięcznej cala z drewna z tych samych kilku drzew… nie wszystkie są równe! Niektóre są po prostu… wyjątkowe!

Wiem wszystko o Syndromie Nabywania Gitary !!!!!!!

Cieszę się, że masz świetny!

Guy Pernetti 21 marca 2013 r.:

Cóż, kiedy czytałem o długościach wybrzmiewania między dreadnaughtami a M 36 lub 38, pamiętam, że moje m 36 i m38 miały mniej więcej takie samo wybrzmienie jak moje d 35 i d 35-12. To jak porównywanie Moseratti do Ferarri. Znalazłem różnice w poszczególnych gitarach (tych samych modeli) i kiedy poszedłem do lokalnego sklepu muzycznego w Kent w stanie Ohio, wypróbowałem wszystkie fantazyjne gitary w pokoju gitarowym. Mam 16 gitar i żonę, która naprawdę nie chce, żebym kupował więcej instrumentów. Biorąc to pod uwagę, kiedy grałem na tym konkretnym M 38, oboje spojrzeliśmy na siebie i wiedzieliśmy, że posiądę tę osobowość. Niewiarygodny ton. Piękny głos i spektakularna grywalność.

Używam wielu strojów, a także gram slajdy w stylu okrążenia, więc kiedy gram, mam ze sobą co najmniej sześć gitar. Trzy Martiny, dwa Gibson i jeden Dobro. Kocham ich wszystkich. M są najlepsze, jakich kiedykolwiek używałem. Swobodnie przyznaję, że mam kiepski przypadek G.A.S. i cudowną żonę, która kocha gitarę i mnie.

Randy Godwin z Georgii Południowej w dniu 20 października 2011 r.:

Ponieważ od kilkuset lat skrzypce są głównym instrumentem muzycznym, na którym gra się po stronie mojej mamy, co jakiś czas próbuję. Sprawdź moje centrum „Rosin in the Blood”, aby usłyszeć skrzypce mojego pradziadka grane przez mojego kuzyna na jego grobie. Zazdrości mi!

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie w dniu 20 października 2011 r.:

Mam wiele tradycyjnych melodii skrzypcowych na mandolinie – proste aranżacje dla początkujących – wiem, że mógłbym się tego nauczyć.

Ale mój stary dziadek potrafił całkiem nieźle wykreślać melodie na wszystkim – ale kiedy grał na skrzypcach – walczył!

Randy Godwin z Georgii Południowej w dniu 20 października 2011 r.:

Trzeba mieć dobre ucho, żeby grać bez progów, Wesmanie. Mogę zaświadczyć, że mandolina nie jest wielką pomocą w przejściu na skrzypce.

Łuk jest jednak zabójcą!

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie w dniu 20 października 2011 r.:

Myślę, że to musiałby być po prostu najtrudniejszy instrument do grania.

Zawsze się zastanawiam, skąd u diabła ktoś wie, że jest na właściwym "progu" - bo nie ma żadnych progów!!!

Potem łuk - zupełnie inna technika. Zastanawiam się, jak bardzo gra na mandolinie pomogłaby w przejściu od progów i kilofów do łuków i bez progów!

Randy Godwin z Georgii Południowej w dniu 20 października 2011 r.:

Zgadzam się, Wesmanie. Skrzypce są dla mnie najtrudniejsze, ponieważ używanie smyczka różni się od bicia czy brzdąkania palcami.

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 19 października 2011 r.:

Piekło tak Randy!!!!!!!!!!!!!!!!

Chciałbym móc grać na pięciostrunowym banjo!!! Jestem przekonany, że umiejętność grania na wielu instrumentach sprawia, że ​​każdy z nich jest lepszy!

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 19 października 2011 r.:

Arlene V. Poma - LOL!!!!!

Tak - nie da się bawić paznokciami poza czubkami palców na podstrunnicy!!!!

KUPA ŚMIECHU!

Ale dla zbieraczy palców - paznokcie dłoni zbierającej mogą stać się nie lada obsesją!

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 19 października 2011 r.:

Bardzo dziękuję Neilowi ​​Sperlingowi !!!!!

Prawda jest taka, że ​​często się dokształcam!

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 19 października 2011 r.:

Hej dzięki Sue Swan!!!!!

Naprawdę uwielbiam znajdować jakieś niejasne, ale wspaniałe filmy, które pasują do rzeczy na stronach głównych!

Naprawdę po prostu uwielbiam ten stary, przeklęty internet!

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 19 października 2011 r.:

Heck Tak - Flora! Mama bacznie obserwuje moje internety!!!!

HAHAHAHAHA!

FloraBreenRobison 19 października 2011 r.:

Och, twoja mama przeczytała twoje huby. Jak wspaniale, że Twoja mama zostawiła komentarz.

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 19 października 2011 r.:

Hej, dzięki mamo!

Nie jestem pewien, czy moje pisarstwo jest takie „piękne” – ale bardzo się starałem!

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 19 października 2011 r.:

Hej dzięki Tamronowi!!!!!

Niewiele wiem w życiu - ale uważam, że mój entuzjazm do akustycznych gitar i muzyki powinien pomóc mi w tworzeniu przyzwoitych hubów!!!!

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 19 października 2011 r.:

Dzięki Tomek!!!!

Bromberg jest naprawdę super skromnym gitarzystą, który ma powody, by być super NIE skromnym - jest po prostu wspaniałym facetem, który zasługuje na swoje własne centrum.

Tom Paxton i Steve Goodman - to samo.

Losowe gorące laski z gitarami????? LUBIĆ!

Randy Godwin z Georgii Południowej w dniu 18 października 2011 r.:

Świetne centrum, Wesmanie! Ponieważ nauczyłem się grać na 5-strunowym banjo przed gitarą, używam do nich kilku różnych metod kostek i różnej liczby kostek.

Zawsze fajnie jest oglądać innych ludzi grających i różne skosy w wybieraniu palcami, których używają w swojej muzyce. Oczywiście głosowano.

Krzykliwy

Wesman Todd Shaw (autor) z Kaufman w Teksasie 18 października 2011 r.:

Hej Dusty – Tak, to jest podobne, to co pokazuje Bromberg – do crosspickingu podczas flatpickingu i stary problem z tym, czy ktoś chce używać alternatywnego lub tradycyjnego crosspickingu, który składa się z dwóch ruchów w dół i w górę.

Wybierz wskazówki, aby nuty brzmiały inaczej – niezależnie od tego, jak dobrze radzisz sobie z ich „równomierną” głośnością.

Arlene V. Poma 17 października 2011 r.:

Nic nie wiem o tych gitarach, ale dzięki Twojemu Hubowi wiem teraz trochę o nich. Podobały mi się filmy i pochwyciłam muzykę. Moje doświadczenie z gitarą było w gimnazjum i nigdzie nie zaszło. Mój instruktor obcinał mi paznokcie przed klasą. Głosowane, przydatne, interesujące i NIESAMOWITE za historię i badania.

FloraBreenRobison 16 października 2011 r.:

Zgadzam się z Sueswan, podobały mi się filmy.

Neil Sperling z Port Dover Ontario Kanada 16 października 2011 r.:

świetne rzeczy - dzięki za edukację

Sueswan 16 października 2011 r.:

Cześć Wes

Naprawdę podobało mi się to centrum i filmy dodane do tego doświadczenia.

Głosowane i niesamowite.

Patricia Shaw 15 października 2011 r.:

Bardzo ciekawe pisanie, piękna gitara i świetna kostka muzyczna. Pokochałem to!

sprawiedliwość od 41042 w dniu 15 października 2011 r.:

Gorąca laska, Tom Paxton, Steve Goodman i David Bromberg wspomniani w tym samym centrum? Już samo to uczyniłoby to świetnym centrum, ale informacje też są zabójcze! Dobra robota, panie Shaw

tamron 15 października 2011 r.:

Mnóstwo świetnych informacji. na gitarach! Głosuj i pinguj Ya!

50 kaliber z Arizony 15 października 2011 r.:

Shaw Todd manWes, świetna prezentacja dobrych informacji,

koleś pokazujący style kostek z dwoma kostkami, kciukiem i kostką booger, pokazał mi coś, o czym nigdy bym nie pomyślał ani nie spróbował, ale gubienie potrójnego kostka w jasnych piosenkach w rzeczywistości kładzie nacisk na to.

fajna fasola, kurz

Gitara akustyczna Martin M 38