Epiphone Les Paul vs. Gibson Les Paul Guitar Review

Spisu treści:

Anonim

Autor jest gitarzystą i basistą z ponad 35-letnim doświadczeniem muzycznym.

Les Paul Fakty i FAQ

Oto kilka bardziej interesujących faktów, nad którymi możesz się zastanowić, rozważając, jak blisko Epiphone Les Paul jest spokrewniony z Gibsonem.

Czy Epiphone to Gibson?

Gibson jest właścicielem Epiphone. To inna firma, pod parasolem Gibsona.

Kto wynalazł gitarę elektryczną z korpusem stałym?

Les Paul, nie gitara, ale facet, od którego pochodzi nazwa gitary, jest uznawany za wynalazcę gitary elektrycznej z korpusem stałym. Zbudował pierwszy prototyp, który nazwał „Logiem” w fabryce Epiphone w 1940 roku.

Kiedy powstała pierwsza gitara Les Paul?

Pierwszy Gibson Les Paul został ostatecznie stworzony w 1952 roku. Wcześniej Les Paul zwrócił się do Gibsona o wprowadzenie na rynek elektrycznego ciała stałego, ale odrzucili jego pomysły. Dopiero gdy Fender zaczął czerpać korzyści z solidnego elektrycznego korpusu, Gibson sprowadził Paula i rozpoczął współpracę nad słynną obecnie gitarą, która nosi jego imię.

Kiedy powstał Gibson?

Gibson został założony w 1903 roku, ale Epiphone istnieje dłużej niż Gibson. Epiphone produkował instrumenty już od prawie 20 lat i wyrobił sobie markę.

Kiedy Gibson kupił Epiphone?

Obaj producenci byli głównymi konkurentami w latach 30. i 40., ale kiedy Epiphone w 1957 r. wpadł w trudne chwile, Gibson ich wykupił.

Kto założył gitary Gibson?

Orville Gibson, jeden z założycieli Gibsona, zaczął od produkcji mandoliny. Dziś klasyczne mandoliny i banjo Gibsona można kupić na wolnym rynku za dziesiątki tysięcy dolarów.

To kilka interesujących informacji, w tym artykule zaszliśmy dość daleko, ale wiem, dlaczego naprawdę tu jesteś. Nie zwlekajmy dłużej z wielkim pytaniem.

Którego Les Paula powinieneś kupić?

Mam nadzieję, że nie czytałeś tak daleko, szukając jednoznacznej odpowiedzi! Decyzja należy do Ciebie i tylko Ty możesz zważyć fakty i dokonać wyboru. Ale jeśli szukasz opinii, oto kilka:

Wszystko to powiedziane, ostatecznie zależy to od Ciebie! Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dokonać wyboru. Niezależnie od tego, na co się zdecydujesz, Les Paul to świetny instrument, który bez wątpienia pokochasz. Epiphone czy Gibson? Wróć i daj mi znać, co zdecydowałeś w sekcji komentarzy!

Epiphone Les Paul kontra Gibson Les Paul

Pytania i Odpowiedzi

Pytanie: Czy przetworniki na gitarze elektrycznej są najważniejsze, jeśli chodzi o dźwięk?

Odpowiedź: Jeśli miałbym ułożyć partie gitary w kolejności ich ważności, jeśli chodzi o to, jak bardzo każdy z nich wpływa na dźwięk, umieściłbym przetworniki na górze listy. Przetworniki, bardziej niż jakikolwiek inny element gitary elektrycznej, mają moc kształtowania dźwięku. Drastycznie wpływają na charakter instrumentu i są niezwykle ważne, wraz z kondensatorami i resztą elektroniki wewnątrz gitary elektrycznej.

Ale ważne są też inne rzeczy, takie jak drewno tonowe wybrane do budowy instrumentu. Kiedy to mówię, niektórzy gitarzyści od razu traktują to jako wyzwanie przeciwko przystawkom i elektronice, ale nie o to chodzi. Tak, pickupy mogą mieć większe znaczenie niż cokolwiek innego, ale liczą się też inne rzeczy. Drewno. Orzech. Most. Sposób mocowania szyi. Wnęki korpusu wewnątrz gitary. Nawet farba.

Gitara elektryczna nie jest jakimś nieartykułowanym urządzeniem elektrycznym, takim jak toster lub kuchenka mikrofalowa – to złożona maszyna, a ktoś włożył wiele przemyśleń w jej projekt. Tak, technologia elektroniczna jest ważna, ale równie ważne jest wykonanie. Odbiory mogą mieć największe znaczenie, ale myślę, że wszystko ma znaczenie. Zredukowanie czynników wpływających na brzmienie gitary elektrycznej do samych przetworników jest skrajnie uproszczone.

Uwagi

Robert D. Hardison 29 czerwca 2020 r.:

Epiphone Les Paul z oryginalnymi przetwornikami Gibson lub Gibson z Chin z oryginalnymi przetwornikami Gibson z nakrętkami kostnymi i mostkiem brzmią dokładnie tak, jak Gibson za 3 000 USD wyprodukowany w USA. Miałem oba. Lite drewno nie ma nic wspólnego z dźwiękiem, jak sam Les Paul powiedział dwóm różnym magazynom gitarowym.

Stephen White (nie Steven White z poniższych komentarzy) 25 lutego 2020 r.:

Obecnie nie posiadam nic poza Epiphones. Mam standardowego Les Paula, standardowego Les Paula, SG 400 i customowego Les Paula. Nie mam nic poza pochwałami dla tych gitar. Miałem też Gibsona i są to świetne gitary, ale albo miałem ogromne szczęście w wyborze moich Epifonów, albo są one tak samo miłe jak ich kuzyni Gibsona. Kiedy miałem kilka gitar, a dokładnie 9, odciążyłem swoje Gibson, ponieważ wiedziałem, że mogę uzyskać wyższą cenę niż za moje Epiphone. Fakt, że moje Epiphones były tak dobre, jak Gibson, sprawił, że podjęcie tej decyzji było bardzo łatwe. To tylko moja opinia, ale nie żałuję, że trzymam moje Epi nad Gibsonami.

Preston Flandria 17 stycznia 2020:

Posiadałem zarówno Gibsony, jak i Epiphones. Oto moje 2 centy. Przed około 2016 r. Epi było gówniane. Straszna kontrola jakości, po prostu czyste śmieci. Tak już nie jest. ZNACZNIE poprawili swoją kontrolę jakości. Dla mnie, jeśli trzymasz się Epi Les Paul Plustop Pro i Epi Les Paul Tribute Plus, dostajesz cholernie dobrą gitarę za $. Posiadam Tribute Plus i ma całą elektronikę Gibsona i 57 przetworników za 849 USD. Tak, proszę i dziękuję! Przyzwyczaiłem się do swojej za około 600 dolarów i zamieniłem plastikową nakrętkę na kość i bum… Miałem cholernie dobrą gitarę, którą mógłbym postawić przeciwko każdemu Gibsonowi z zakresu 1800 dolarów. Czy Epi jest tak dobry jak Gibson USA. Nie, ale jeśli Gibby ma 10 punktów w kontroli jakości i dźwięku (jest tutaj hojny), to Epi prawdopodobnie ma 8.5. Osobiście uważam, że Gibson WAYYYYY przepłaca za to, co dostajesz. Zasadniczo mają nadzieję, że ich imię wystarczy, abyś pociągnął za spust. Jeśli po prostu musisz mieć to imię Gibson na główce, to zdobądź to… ale płacisz za to imię.

Tim Staffell 13 grudnia 2019:

Gitary Gibson są produkowane w USA i mają znacznie wyższą jakość materiałów i konstrukcji. Niekoniecznie. Niektóre Gibsony są przerażająco skonstruowane w porównaniu z najlepszymi gitarami japońskimi

Gopher gitarowy (autor) w dniu 04.11.2019 r.:

Cześć Keith - Lubię Tributes, przynajmniej te, w których grałem. Mam tylko kilka problemów. Po pierwsze, nie wiem, dlaczego Gibson nie może użyć mahoniowej szyi na Tributes. Według mnie płyta LP powinna mieć mahoniową szyję. (Jeśli dostajesz 2018, myślę, że mieli mahoniowe szyje, ale możesz to sprawdzić dwukrotnie.)

Po drugie, wydają się trochę drogie za to, czym są. Jeśli dostajesz 2018 w dobrej cenie, może to również nie mieć dla Ciebie znaczenia.

Myślę, że to świetne gitary. To tylko moje dwa małe problemy. Jak zwykle ważne jest to, że to kochasz. Powodzenia!

Keith Kochanie 2 listopada 2019 r.:

Szybko zamierzam kupić 6a Gibson Les Paul Tribute około pierwszego roku.

Wczoraj, jadąc przez małe miasteczko, znalazłem Epiphone Les Paul Standard z 2003 roku. Sprzedawali z 40% zniżką. Z SKB, ATA FLIGHT APPROVED, wydałem 150 $!!!

Teraz ma sporo zadrapań i wymaga kilku napraw, wyciągnąłem przetworniki, aby znaleźć Epiphone 57 Classic N i B… Szyjka i mostek… nie wspominając, że miał matowe/satynowe wykończenie na gryfie!!! Plus smukły stożek!!!

Zważyłem tę gitarę, ponieważ na pewno była CIĘŻKA….12lbs 11.8oz.

Podłączyłem ją i OMG, CO ZA GITARA.

Grałem w HISTORYCZNE "AAA", które nie były tak blisko tej gitary!!

To Epi zatrzymam przez jakiś czas.

Jeśli chodzi o Tributes, chciałbym poznać Twoją opinię na temat tej gitary.

Zmienili specyfikacje w 2019 roku, więc kupię używany 2018 lub wcześniejszy, aby upewnić się, że dostanę Slip Slip Taper Matte / Satin Finish Neck.

Z jakiegoś powodu nie mogę grać w Hi Gloss Necks… moje ręce kleiły się jak klej!!

Starsze Tributes to jedyny Gibson Les Paul, na jaki mogłem sobie pozwolić!

Uwielbiam moje Epi, ale kupię Gibsona, aby przekazać mojemu wnukowi… miejmy nadzieję, że nauczy się grać… ma tylko 6 miesięcy!… lol…

Czekamy na Twoją opinię na temat Tribute!!

Dziękuję!!

Steven White 18 września 2019:

Mam Epi SG Pro. Początkowo gitara była okropna. Uważam, że to wcale nie jest prawdziwy instrument. Nie warto grać, ale utknąłem z tym i postanowiłem nad tym popracować. Wypoziomowałem progi, z których wiele było nierównych. Potem dostałem nowy pickup na szyję z magnesami alnico II. Przełączyłem się na okablowanie sg w stylu lat 50-tych. Po tym wszystkim stał się prawdziwym instrumentem. Powiedziałbym, że podstawy były takie, jak odpowiednie lasy i pół przyzwoite pick-upy, z których jeden wciąż w nim jest. Jednak okablowanie epifonu było złe i rzeczywiście bardzo złe, a gitarze brakowało dbałości i dbałości o szczegóły, takie jak praca na progu. Chciałbym teraz porównać go do sg Gibsona, aby zobaczyć, jak się mierzy. To prawdopodobnie lepsze niż Gibson teraz! To, czego brakuje epifonom, to sposób wykończenia gitary, ponieważ wydaje się, że to tam robi się skróty i ogólne okablowanie garnków. Jeśli jesteś przygotowany, aby rozwiązać te problemy, Epiphone może stworzyć lub stać się prawdziwymi instrumentami.

Gopher gitarowy (autor) 24 sierpnia 2019:

@seb - To po prostu nieprawda. Spróbuj sam. Idź do sklepu z gitarami i złap dziesięć gitar ze ściany. Różne gitary brzmią inaczej po podłączeniu i często jest to dobry wskaźnik tego, jak brzmi gitara elektryczna po podłączeniu.

A farba z pewnością robi różnicę, zwłaszcza jeśli chodzi o nitro kontra poli.

seb 23 sierpnia 2019:

„Resonance: Chcesz to poczuć w brzuchu, kiedy grasz akord na Les Paul. To jest coś, co powinno się pojawić nawet, gdy gitara jest odłączona. W Epi nie jest to całkiem możliwe. Być może jest to bardziej to raczej znak wielkości Gibsona niż wady Epiphone'a.”

Co palisz? nie słychać różnicy tonów bez podłączenia, chyba że używasz jakiegoś urządzenia do przechwytywania i analizowania dźwięku.

„Nawet farba robi różnicę” ?? tak, farba zmienia ton.. lol

Mark Stuart 16 sierpnia 2019:

Kupiłem Gibsona, aby przekazać go przyszłym pokoleniom. Nie jestem świetnym graczem, ale łatwiej jest grać na dobrych gitarach niż nie

Wiwweird 2 sierpnia 2019:

Grałem jazzmastera mojego taty przez kilka lat, potem pewnej zimnej lutowej nocy stoję tam i łapię muchy, podczas gdy na scenie ten wysoki na ponad 2 metry kosmita strzelał rakietami butelkowymi z główki swojego niestandardowego lp nigdy wcześniej nie słyszałem.szybko do przodu wiele lat..Wciąż mam 65jazzmaster i 68bandmaster reverb..ale tęskniłem za tym zwyczajem Les Paula. Przeszedłem około 40 lat, nigdy nie mając nowej gitary, dopóki nie zobaczyłem oryginalnego epi ultra..w wiśniowym sunburst, a także 500 bitów później otwieram to nowe pudełko jak dziecko i mogę szczerze powiedzieć, kiedy zobaczyłem ten LP , sapnąłem… moja pierwsza nowa gitara… 40 lat później. Ta płyta leży około trzech stóp od mojego krzesła i gram na niej tonę. Nawet go nie podłączaj… znalazłem też nowy tele, Nashville z dwoma przetwornikami Tex mex tele i jednym Stratem. Czuję, że teraz mogę iść wszędzie i brzmieć dobrze ze wszystkimi rodzajami melodii. Nie bój się, ale z tą EPką nigdy nie będziesz żałować.

Gopher gitarowy (autor) 19 lipca 2019:

Zgadzam się, Tim. Na mojej liście jest wiele niesamowitych gitar, które tylko czekają, aż wygram na loterii. Ale dopóki tak się nie stanie, cieszę się, że Epiphone jest w pobliżu.

Tim Warf 18 lipca 2019:

Przez całe życie byłem fanem gitary LP, aw zeszłym roku kupiłem Epi Plus Top Pro. Uwielbiam tę gitarę i żałuję, że nie kupiłbym jej rok temu. Myślałem, że nigdy nie będzie mnie stać na LP, ponieważ miałem błędne przekonanie, że Epi jest tanim podróbką. Byłem pod takim wrażeniem wykończenia, że ​​nawet nie założyłem na nim maskownicy.

Jeśli chodzi o przetworniki, wymieniłem ProBuckers na zestaw Seymour Duncan Hot Rodded. Jury nadal nie rozstrzygnęło tej decyzji, ale rozważam umieszczenie ProBuckersów w kupionym przeze mnie LP II Special, jeśli nie włożę ich z powrotem do PTP.

Biorąc to wszystko pod uwagę, jestem pewien, że nie jestem pierwszą osobą, która powie „jeśli kiedykolwiek wygram na loterii, zdobędę tę starszą rękę Gibsona Custom Shop LP Standard”. Szczerze mówiąc, nie jestem pewien, że część powodów, dla których Gibson boryka się z niektórymi trudnościami, z jakimi się borykał w ciągu ostatnich kilku lat, nie wynika bezpośrednio z jakości produktów Epiphone w DUŻO bardziej przystępnych cenach.

Michael Lickley 3 lipca 2019:

Dużo nawozu w tej recenzji. Co to jest na przykład „drewno lepszej jakości”. A co, jeśli w ogóle, to efekty użycia 3 części zamiast 1 części. Te rzeczy są kwestią kosztów. Jeśli kupisz cały mahoń na świecie, który ma szerokość umożliwiającą wykonanie jednoczęściowych korpusów, użyjesz tego, aby oddzielić się od tych, które używają tańszego drewna. Pieniądze nie są gwarancją jakości. Nigdy nie widziałem zużytego garnka na gitarze, pękniętego w wyniku uderzenia lub brudnego, nigdy nie zużytego. Nie ma znaczenia, z jakiego drewna jest zrobiona gitara elektryczna, nie słyszysz drewna, przetworniki elektryczne w ogóle nie słyszą. Zamieniają zmiany w polu magnetycznym na zmiany napięcia, przesyłają je do wzmacniacza, który zamienia je na dźwięk. Im sztywniejszy i gęstszy materiał, tym dłużej wytrzymają drgania strun. Dlatego kamertony są wykonane z metalu, a nie z makaronu.

Pay2Play 12 czerwca 2019:

Jest tu dużo fałszywych informacji. Kocham Les Pauls. Mam 3 Gibby (z 1978 Standard, 1974 Custom i 2010 Studio Faded) i Epi – plus PRS, Fender Strat, Carvin i Parker. Każda gitara jest wyjątkowa. Nawet ten sam model tej samej marki różni się w zależności od gitary. O ile nie masz dużo zaoszczędzonych pieniędzy lub nie masz pracowników technicznych, którzy dbają o twój sprzęt, poleciłbym Epiphone LP każdemu, kto kocha płyty LP i klasyczne brzmienie wysokiej jakości humbuckerów p/u. (Lub dobry używany 2008-2012 LP Studio Faded z Burstbucker Pro, jeśli wiesz, gdzie szukać i chcesz poczekać)

Facet, który powiedział: „Epifony po prostu nie grają tak dobrze, nie mają takiej precyzji w intonacji, gryfy nie są tak łatwe do akordów” nie mógł być bardziej niepoprawny. To, czego potrzebuje, to zestaw wysokiej jakości.

Chociaż prawdą jest, że w większości przypadków Gibson używa lepszych materiałów, a blat z klonu jest lity w porównaniu z fornirem, stwierdzenie, że Gibson jest zawsze lepszy niż Epi jest po prostu niepoprawne. Mój Epiphone Tribute Plus ma w sobie Gibson '57 Classics, elektronikę Switchcraft i kondensatory tonowe Mallory-150. Ustawiłem go tak, aby grał idealnie, brzmi fantastycznie i kosztuje 2200 USD mniej niż porównywalny Gibby. Jeśli masz zawiązane oczy, nie możesz powiedzieć, czy to Gibby, czy Epi. Miałem Epi Les Paul Standard z 1995 roku z oryginalnymi p/u, ale inni gracze myśleli, że zmieniłem p/u na BurstBuckers.

Biorąc to pod uwagę, moją ulubioną gitarą i na której gram codziennie jest mój Gibson Studio Faded 2010, który został dostarczony z BBPro. Znalazłem go za 450 dolarów, brzmi i gra niesamowicie. Na metce było napisane „używane”, ale nie nosiła żadnych śladów użytkowania. Nie było nawet lekkiego zadrapania na maskownicy. Był tam przedstawiciel Gibsona i był tak samo zszokowany jak ja.

Gerald Priest 08.06.2019:

Dzięki za wyjaśnienia dotyczące Epi vs Gibson. Mam tylko 2 gitary elektryczne; Linia lotnicza, na którą założyłem płaskie sznurki i grałem, aż mój mały siostrzeniec złamał na nim kark. I Fender Electric 12 String wiśniowo-czerwony. Posiadałem 3 gitary akustyczne Epiphone i wszystkie 3 wydawały świetne brzmienie. Najlepszy został skradziony w Reno. Miałem go przez 5 lat. Teraz myślę o elektryczności, a Twoje informacje mi pomogły. Dzięki jeszcze raz. Przy okazji, Jimmy Page grał na linii lotniczej podczas koncertu w Ft Worth, a recenzje mówiły, że była to najlepiej brzmiąca gitara, na jaką grał przez całą noc.

Sparky DeLong 14 maja 2019 r.:

Kupiłem Epiphone PRO-II pod koniec zeszłego roku i naprawdę mi się podobał. Założyłem, że „tylko” jestem Epi, że będę musiał wymienić przetworniki. Rzuciłem zniekształcenie Duncana na mostek i… nie podobało mi się to aż tak bardzo. Odkryłem, że wolę Probucker, od rocka i metalu - więc zmieniłem je z powrotem zaledwie tydzień temu (i wrzuciłem Duncana do taniego Tele). Podobał mi się gryf i uważam, że jest to fajna gitara do dostrojenia do D z nałożonymi na nią strunami .11.

Wszystko, co zostało powiedziane… teraz chcę Gibsona. Epi jest „ładny”, ale po prostu czegoś mu brakuje. Kiedy jest odtwarzany bez zasilania, wydaje się lekki i cienki; dziurawy. Grałem na Gibson Les Paul Studio, którego przyjaciel miał ponad 15 lat temu i kiedyś miałem Explorera. Oboje po prostu czuli się bardziej solidni. To tak, jakby mieli ciężki pomruk, nawet odłączony. Gryf na Explorer był najlepszy, na jakim kiedykolwiek grałem (szkoda, że ​​nadal go mam!).

W każdym razie… lubię Epi. Polecam, zwłaszcza jeśli masz ograniczony budżet. To wysokiej jakości gitara i jest fajnie się na niej gra. Ale chcę tego Gibsona. Jest różnica. Czy warto (dużo) więcej pieniędzy za trochę wyższą jakość? Tak myślę.

Dziękuje 29 kwietnia 2019:

Epifony po prostu nie grają tak dobrze, nie mają tak precyzyjnej intonacji, gryfy nie są tak łatwe do akordów. Innymi słowy, prawdziwy Gibby jest łatwiejszy do grania, łagodniejszy dla palców i pomaga muzykowi szybciej się rozwijać.

Carlos Van Hendrix 24 lutego 2019:

Możesz mieć najdroższą gitarę i nadal brzmieć okropnie.

Nic nie przebije wielkiego talentu i muzykalności.

Tomek 19 lutego 2019:

Cmi kupił gibsona w 1944 roku i przyjął nazwę epiphone….epiphone jest właścicielem gibsona

Gopher gitarowy (autor) 11 lutego 2019:

@Jesse - Myślę, że dokonałeś świetnego wyboru. PlusTop PRO może nie jest Gibsonem, ale jest świetną gitarą, która brzmi doskonale i wygląda wspaniale. Myślę, że ty też to pokochasz!

Jesse Aflleje 10 lutego 2019:

Mam 50 lat i w ten weekend kupuję Epiphone Plustop Pro. Kupiłem w ten weekend wzmacniacz, akordy i tuner i dla mnie był to ten sam proces myślowy, co przy zakupie mojego pierwszego roweru szosowego. Przeszedłem z 500 USD do 1000 USD i ponad 1500 USD. Potem wszedłem na świetną stronę czatu i starszy mężczyzna (miałem około 40 lat) powiedział, że najpierw wybierz budżet. Następnie znajdź 2-3 rowery, które lubisz w tym przedziale cenowym. Następnie wybierz ten, którego kolor najbardziej Ci się podoba. Bo nawet nie wiesz, czy ci się jeszcze podoba i nie doceniasz wszystkich małych kawałków.

Więc wiedziałem, że chcę gitarę typu Gibson (mój zmarły ojciec miał Gibsona ES 335) i biorąc pod uwagę mój budżet poniżej 1000 $, który ustaliłem, Gibsona tam nie było, a Epiphone z pewnością tam był.Przeszukałem, usłyszałem mnóstwo recenzji i dźwięków na YouTube i zdecydowałem, że tego właśnie chcę.

W zeszły weekend poszedłem do lokalnego sklepu z gitarami, aby zobaczyć, czy podoba mi się to uczucie i czy mi się podoba. Wybrałem kolor, który chciałem i powiedziałem im, że wrócę w ten weekend, aby go odebrać.

Z punktu widzenia początkujących, tyle zalet i wad, że drewno robi różnicę lub nie, a dla mnie, kogo to obchodzi, ponieważ nie słyszę tego od jednego do drugiego. Rozumiem, że elektronika i przetworniki są lepsze w Gibsonie, ale Epiphone nadal brzmi dla mnie świetnie i jestem absolutnie pewien, że pokocham mojego Epiphone'a.

Robert Laughton 10 stycznia 2019:

OK, tylko kilka myśli. Ludzie, którzy nie lubią Epi i kupują tylko Gibsona i twierdzą, że przetworniki Epi nie brzmią tak dobrze. to dlaczego kupują gibsona za 3000,00 dolarów i zmieniają przetworniki na te, które lubią i mają we wszystkich innych gitarach? dlaczego nie kupią Epi i nie zrobią tego samego i będą mieli tak samo brzmiącą gitarę za 1/10 ceny? Inna rzecz, oryginalne części Gibsona, gdzie jest śruba Gibsona, mostek i fabryka tunera?

Wujek zakurzony 7 stycznia 2019 r.:

Pozwolę sobie być innego zdania. Mój epifon jest znacznie grubszy i cięższy niż jakikolwiek Gibson, na którym grałem. Wiśnia na nim ma piękny wyblakły wygląd, który krzyczy w stylu vintage gitary. I fakt, że ma top z płomieniami…. Och, to takie dobre. Czuje się jak 58, ale cięższy osobiście, uwielbiam to w gitarze. Chciałbym kiedyś mieć Gibsona. Ale jestem zadowolony z mojego epifonu każdego dnia.

Robbie Russell 5 stycznia 2019 r.:

Byłem solidnym graczem od lat Explorers, Flying Vs Les Paul Specials i juniorami..moje pytanie brzmi: Czy któryś z elementów odciążających Epiphone Les Paul..wydaje się, że moje Epiphones są znacznie cięższe. Jednym z powodów, dla których nie kupuję już Gibsona. Posiadam 77-78 Les Paul Pro deluxe z P-90s..I. Używaj ich dużo i bardzo ciężko!!!

rzymski 26 grudnia 2018 r.:

Jako wykształcony ekonomista muszę powiedzieć, że ludzie zwykle kupują drogie marki z powodu tego chwalebnego wizerunku marki, który stworzyli w swoim umyśle. To tak, jak gdy ludzie są spragnieni i automatycznie myślą o Coca Coli. Tymczasem testy pokazują, że ludzie nie czują różnicy, kiedy degustują tańszy produkt typu cola. Marketingowcy nazywają to „świadomością marki” i tworzą ją i pielęgnują, wyświetlając reklamy ludziom, w których ich idole grają w Gibsona, mówiąc zasadniczo „jeśli chcesz być fajny jak Slash – kup Gibsona!”. Są też zewnętrzne czynniki sieciowe: jeśli ludzie wokół ciebie grają w Gibsona, nie chcesz być tym dziwnym. Wszystko to sprawia, że ​​konsumenci płacą za produkt dużo więcej niż rzeczywisty koszt jego wytworzenia! Nazywa się to wykorzystywaniem siły rynkowej i jest to coś, co robią wszystkie firmy. Jak wtedy, gdy chiński Huawei po raz pierwszy zaczął sprzedawać smartfony, były one najtańsze. Teraz, gdy zbudowali swoją markę, sprzedają za cenę iPhone'a. Firmy wyceniają swoje towary NIE na podstawie rzeczywistych materiałów i kosztów budowy, ale na podstawie tego, ile ludzie są gotowi za nie zapłacić, na co ponownie wpływa marketing. Będąc również inżynierem ds. elektroniki i materiałów mogę powiedzieć, że jeśli elementy typu dwuczęściowy korpus vs 3-częściowy lub mosiężny siodełko vs stal lub cienka warstwa lub klon vs palisander na podstrunnicy mają jakikolwiek wpływ na sygnał, efekt jest tak mały że zostanie odebrany tylko przez superczuły oscyloskop laboratoryjny. Nie ludzkie ucho. Zasadniczo, tylko DUŻE zmiany w konfiguracji partii gitarowych, takie jak drastycznie różne przetworniki lub drastycznie inne drewno, będą słyszalne. Na przykład bardzo wątpię, czy ktoś usłyszy różnicę między Les Paulem z klonową szyjką, jeśli reszta jest nadal mahoniowa, a „normalnym”.

Gopher gitarowy (autor) 23 grudnia 2018 r.:

@Briantilb - Wcale nie głupie. Zrób to, a Epiphone lub Sqiuer nie mają absolutnie nic złego. Nie ma nic złego w zaczynaniu od droższej gitary, jeśli możesz sobie na to pozwolić. Rób to, co Cię uszczęśliwia!

Masz rację co do tego, że Les Paul zbudował Log w Epiphone, ale to Gibson ostatecznie opracował gitarę. Tak więc Gibson Les Pauls był pierwszy, przynajmniej na rynku. Płyty Epis zostały po raz pierwszy stworzone jako alternatywy budżetowe, ale w ostatnich latach stały się naprawdę dobre.

Briantllb 17 grudnia 2018 r.:

Mam 62 lata i zaczynam uczyć się grać na gitarze, głupio wiem, ale co do cholery.

Prawdopodobnie kupię Epiphone LP lub Squier Fender Stratocaster, nie dlatego, że nie stać mnie na Gibson lub Fender zbudowany w USA, ponieważ mogę, ale dlatego, że byłoby idiotycznie dla początkującego gracza, takiego jak ja, płacić ceny Gibsona lub Fendera, kiedy tylko mogę dostać zasadniczo to samo za mniej niż jedną dziesiątą ceny. A tak przy okazji, skoro Les Paul zaprojektował LOG w Epiphone, dlaczego Epiphone LP nie jest uważany przez fanów Gibsona za prawdziwy?

Gopher gitarowy (autor) 23 listopada 2018:

@Yael - Podstawowy styl nadwozia Les Paul i profil z drewna tonowego są, moim zdaniem, świetne dla metalu. To, na co naprawdę musisz spojrzeć, to przetworniki. Mój Les Paul ma BurstBucker Pros, które moim zdaniem są dobrze zaokrąglonymi przetwornikami i nadają się do metalu. Zestawy 490R/498T są, jak sądzę, nieco gorętsze i może nawet lepsze do ciężkiej muzyki. Niektóre przetworniki Gibson są zaprojektowane z myślą o bardziej klasycznym brzmieniu. Jeśli nie możesz grać na gitarze osobiście, spróbuj poczytać o charakterystyce przetworników lub posłuchać próbek dźwiękowych.

Możesz również rozważyć Epiphone lub inną alternatywę. Oto artykuł, który może pomóc:

https://spinditty.com/instruments-gear/Best-Les-Pa…

Yael 21 listopada 2018:

Jaki Les Paul byłby dobry dla metalu?

RickyLee3 14 października 2018 r.:

Najważniejszym składnikiem dla każdego gitarzysty, bez względu na rodzaj muzyki, jaką grasz, niezależnie od tego, jakiej gitary używasz, są jedne palce lub to, co gracze nazywają „jeden dotyk”. Zawsze utrzymywałem, że „to dotyk, a nie narzędzie”. Tak więc dla wszystkich młodych gitarzystów, potraktujcie moje słowa poważnie. Możesz wydać różne pieniądze, czas i energię na gitary, pedały, wzmacniacze, smyczki, brać cały ten czas, energię i pasję i grać! dobry gitarzysta może sprawić, że każda gitara będzie brzmiała dobrze. Wiele osób poświęca tyle czasu, energii i pieniędzy na sprzęt, myśląc, że dzięki niemu będą brzmiały lepiej, co sprawi, że będziesz brzmiał lepiej, to rozwinięcie czucia, które możesz zrobić na każdej starej gitarze, która pozostanie nastrojona. Poświęć cały czas, energię i wysiłek, jaki poświęcasz na naukę o sprzęcie i włóż to w swoją grę, nie pożałujesz.

Bob R. 11 października 2018 r.:

Sam Les Paul nie lubił większości gitar noszących jego imię. Udzielił kilku wywiadów w Wisconsin (gdzie jestem) i wspomniał o tym w paru. Grał na mocno zmodyfikowanym Les Paul Studio, ponieważ nie podobały mu się wszystkie wiązania i inne „wymyślne” bzdury, które rzucają na modele za wysokie dolary. Co więcej, grając w wiele modeli, widzę, dlaczego wybrał model studyjny: po prostu brzmi czyściej. Biorąc to pod uwagę, dwa modele Epiphone Les Paul wyróżniają się dla mnie i posiadam oba: silverburst i bullseye Zakk Wylde – brzmią świetnie.

David Clarke 13 września 2018:

Mam już les Paul, ale to studio nie jest standardem. Ale czytałem i WOW, miałem dobrą myśl. Epiphone może nie brzmieć tak dobrze jak Gibson, ale les Paul, ten człowiek, pracował dla epifonu. Tak więc, w pewnym sensie, les Paul to gitara Epiphone, a nie Gibson. Les Paul to zrobił, pracował dla Epiphone i zaczęło się na długo przed Gibsonem. Szkoda, że ​​są zrobione na Dalekim Wschodzie, ale pod względem jakości wyglądają dobrze i dobrze brzmią i mają nadzieję, że zostaną wykonane pod czujnym okiem przyzwoitego personelu kontroli jakości. Moja następna gitara będzie standardem Epiphone Les Paul za przystępną cenę i jakość. Slash gra Gibsona, ale dostaje go za darmo. W każdym razie to mój wybór i komentarze i mam nadzieję, że pomogą. Dobra gra wszystko!!!!!!!

Gopher gitarowy (autor) 12 września 2018 r.:

@Scott - Nie przejmuj się! Nie ma nic złego w Epiphone i pod wieloma względami uważam, że są one obecnie lepszym wyborem dla gitarzystów. Graj, na co cię stać i baw się dobrze!

Scott 11 września 2018 r.:

Dziękuję za krótką i pouczającą historię Epiphone/

Połączenie Gibsona. To zmyliło wielu gitarzystów

Przez wiele lat, jako twórcy tych

Świetne gitary. Podobały mi się gitary Epiphone,

I chciałby Gibsona, ale nigdy nie miałem na to pieniędzy

Imię.

Gopher gitarowy (autor) 29 lipca 2018:

@CGRT - Tak było kilkadziesiąt lat temu. Dziś Gibson jest spółką macierzystą. Gibson i Epiphone zostały kupione przez CMI w latach 40. XX wieku. CMI sprzedał się innej firmie w 1969 roku. W latach 80. ponownie zmienili właściciela i przemianowali na Gibson Guitar Corp, a później zmienili nazwę na Gibson Brands Inc. Epiphone, Tobias, Kramer itp. są pod tym parasolem Gibson Brands.

GCGRT 28 lipca 2018:

Gibson nie jest właścicielem Epiphone. Gibson został wykupiony przez CMI, który później kupił Epiphone. Są to dwie oddzielne firmy należące do tej samej firmy macierzystej. Epiphone otrzymał licencję Les Paul, a także inne licencje Gibsona, od firmy macierzystej, ponieważ sam Les Paul był wielkim fanem Epiphone. Epiphone nadal konkuruje z Gibsonem w ramach spółki-matki. Gibson walczy, podczas gdy Epiphone ładnie siedzi na stercie gotówki. Cóż, dopóki nie zaczną obowiązywać taryfy, to…

T Archuleta 31 maja 2018 r.:

Zawsze mówiłem, że jeśli to nie Gibson Les Paul, to nie jest Les Paul. Wtedy mój przyjaciel kupił epi les Paul can custom pro i bardzo mi się to podobało. Więc następnego dnia znalazłem jeden w Modesto ok. godz. Za około 15% kosztów nowego Gibsona. Zaoszczędź pieniądze, Epi wykona zadanie

znak 06.05.2018 r.:

Świetny artykuł, posiadam 5 Gibson Les Pauls. Gdybym grał, wahałbym się, czy wziąć mój. Myślę, że byłyby świetną alternatywą. Dziękuję za informację.

Brian conlon 25 kwietnia 2018:

Mój Epiphone Prophecy jest wyposażony w szczenięta Gibsona i tunery Grover, inkrustacje z masy perłowej i abalone ze złotym osprzętem oraz pikowany top z forniru klonowego z twardym etui pod fortepian. Brzmi tak dobrze, jak potrafię to zagrać, chociaż ponieważ nie mogę tego odłożyć, bardzo mnie to poprawiło. Gram w domu dla zabawy.

Ralph Bush 10 kwietnia 2018:

Niedawno kupiłem Epiphone Les Paul Pro Plus Top z wykończeniem Honey Burst. Posiadam i uwielbiam dwa Fendery, Deluxe Stratacastor 2005 i Elite Telecaster 2016. Chciałem też dodać do kolekcji brzmienie Les Paul. Jestem zadowolony z jakości dźwięku mojego Epi i stwierdziłem, że jest on przystępny cenowo. Może nie mam „PURE” Gibsona z lat 50., ale nie gram też przez Marshall Stack Walls. Dźwięk Epi jest bardzo dobry i ma inną tonację niż moje Fendery. Różne zwierzęta dla różnych dźwięków. Właśnie kupiłem Trans Blue Epi Les Paul na 25 urodziny mojego syna i jest on szczęśliwym młodzieńcem.

Leland McKinney 10 kwietnia 2018:

Mam epiphone les Paul standard 2015 pro i bang za grosze. Nie mam żadnych skarg, miałem zarówno model Gibson, jak i epi, a przez ponad 40 lat grania nadal wolę epi niż Gibson, bang za bryknięcie!!!!!

Jerzy 1 kwietnia 2018 r.:

Posiadałem Epi Les Pauls i Gibson Les Pauls. Obecnie mam hołd Epi 1960 plus Les Paul, który jest dostarczany z klasycznymi przetwornikami Gibson 57, klonową czapką i solidnym mahoniowym korpusem. Ta gitara jest na najwyższym poziomie i JEST les Paul w każdym calu. Brzmi i czuje się jak Gibson za jedną czwartą ceny. Nie wiem, jak Gibson pozwala zbudować tę gitarę. Ta niesamowita gitara musi odbierać Gibsonowi ogromną część sprzedaży.

Stóg 26 marca 2018 r.:

Myślę, że dzisiaj większość muzyków chciałaby mieć Gibson Les Paul do nagrywania i równy model Epi do występów. Zmiana elektroniki w Epiphone może zdziałać cuda w dźwięku. Wszystko inne jest równe. Uważam, że to jest główna różnica. A żeby ulepszyć Epiphone, może to być wszystko, czego naprawdę potrzeba. W miarę upływu czasu przewiduję, kiedy spadnie dolna cena gitary. Ludzie będą chcieli sprzedawać gitary i będzie to rynek kupujących.

Duży kev 15 marca 2018 r.:

@guitar gopher tbh Grałem na gitarze z gryfami klonowymi i mahoniowymi i szczerze mówiąc nie sądzę, że mógłbym odróżnić je w teście gry na ślepo, ale podoba mi się dotyk smukłego tappera.

Jeśli chodzi o pick-upy, to ja trochę zmienię szczenięta, ale te na razie wystarczą, a dla mnie wzrost cen był po prostu dobrą stroną do zaakceptowania. Rozumiem inflację i wzrost kosztów, ale czasami czuję, że Gibson ciągnie ich ceny z powietrza.

Gopher gitarowy (autor) 14 marca 2018 r.:

@old Chicago guy - Prawdopodobnie będziesz musiał trochę polutować, aby zainstalować nowe przetworniki. Nie jestem też pewien, czy P-90 będą pasować bez modyfikacji. Jeśli zadasz to pytanie na forach Gibsona, prawdopodobnie będą w stanie udzielić ci szczegółów.

@Big kev - Mam model Les Paul Studio Faded 2016 i absolutnie go uwielbiam. Moje jedyne zarzuty dotyczące wersji 2017 i 2018 to to, że wrócili do klonowej szyi i zmienili przetworniki. A cena wzrosła.

Zgadzam się z QC.

Duży kev 13 marca 2018 r.:

Niedawno kupiłem 2018 Gibson les Paul faded t. Tak, to dół linii, ale wygląda na to, że paski z tyłu naprawdę mi się podobają. Rzeczywista jakość wykonania jest świetna, ale muszę przyznać, że mam pewne problemy z wykończeniem, bąbelki lakieru na szyi za piątymi i dwunastymi progami i jedno miejsce na szyi, które wygląda jak odcisk palca i grzechotanie garnków, chociaż działają w porządku i nie trzaskają, nie są tak sztywne, jak można by oczekiwać od Gibsona i żadna z tych rzeczy nie skłoniła mnie do zwrotu, mimo że prawdopodobnie nie powinien był tak opuszczać fabryki, a Gibson powinien mieć ściślejsze QC, Uważam również, że sklep, w którym go kupiłem, rozliczyłby się z tymi problemami, czuję, że gdyby byli trochę bardziej restrykcyjni w kwestii tego, co są w stanie zaakceptować i sprzedać na Gibson, może nie mieć innego wyjścia, jak tylko ukształtować. powiedziałem, że gra i brzmi fantastycznie, mimo że akcja jest dla mnie trochę wysoka, nigdy nie rozumiem, dlaczego ludzie narzekają na ustawienie gitary, gdy pochodzi z fabryki i nazywają ją śmieciami lub śmieciami, akcja to sprawa osobista, więc tak wydaje się mało prawdopodobne, że ustawili to dokładnie według twoich upodobań.

Gopher gitarowy (autor) 19 lutego 2018:

@dharris - też to czytałem odp: Gibson, ale sam tego nie doświadczyłem. Nie grałem jeszcze w 2018 roku, ale 2017, w którym grałem, były bardzo dobre. Radzę wyjść i zagrać kilka i zapomnieć o plotkach.

Nie słyszałem/nie czytałem nic negatywnego na temat Epiphone.

Możesz zaoszczędzić kilka dolców na używanym instrumencie, zwłaszcza jeśli rozważasz Gibson.

Darris 18 lutego 2018:

Ostatnio słyszę wiele negatywnych problemów z jakością Gibsona (2017-2018). Chciałbym wiedzieć, czy Epiphone ma ten sam problem, ponieważ oba są własnością tej samej firmy. Czy powinienem zamiast tego szukać starszego używanego Gibsona lub Epiphone?

Al Sautner 11 lutego 2018:

Mam obie gitary i obie dobrze grają i świetnie wyglądają. Mam gitary od ponad 15 lat każda. Obaj grają dobrze i oba brzmią naprawdę tak samo. Nie możesz odróżnić. Widziałem nowsze Epiphone, które nie grają tak dobrze. Myślę, że kiedy dostałem gitary, jakość urządzeń była znacznie lepsza. Kocham ich obu.

Gopher gitarowy (autor) 17 października 2017 r.:

Dzięki Nick! To wspaniała gitara. Gratulacje!

Nacięcie 17 października 2017 r.:

Świetny artykuł. Bardzo pomocne i uspokajające, że Epiohones nie są w połowie złe! Dobrze wiedzieć, ponieważ właśnie kupiłem limitowaną edycję Epi les paul custom pro koa!

Gopher gitarowy (autor) 16 sierpnia 2017 r.:

@Steve -Cieszę się, że kochasz swoją gitarę! Tributes to okazja za to, co dostajesz. Przerażające jest widzieć, jak dobry może być Epis z kilkoma ulepszonymi komponentami.

Steve Strunk 15 sierpnia 2017 r.:

Posiadałem 74 Gibson Les Paul, ale teraz gram w Epiphone Les Paul Ultra II i Epiphone 2010 Tribute. Uwielbiam tuner, usb i lekką wagę Ultra III, ale Tribute 2010 z przetwornikami Gibson po prostu czuje się jak mój stary Gibson Les Paul, a dodatkowo masz potencjometry tonów push-pull, które zapewniają różnorodność brzmień niemal Stratopodobnych. Gdybym miał mieć tylko jeden elektryczny, byłby to Epiphone 2010 Tribute, a tuż za nim Fender Contemporary Strat z 1985 roku. Tylko moje 2 centy!

Matt Zalac 25 lipca 2017:

Kupiłem mojego Epi Les Paul Classic po zagraniu kilku pełnych ścian Guitar Center. Jakość/grywalność była bardzo zróżnicowana. Dogodnie ten sklep miał również ładny zapas Gibsonów do porównania. Podsumowując, spróbuj przed zakupem. Uwielbiam moje Epi i jest wyjątkowe w dopasowaniu, wykończeniu i brzmieniu. Sądzę, że ogólne stwierdzenie nie jest prawidłowe z tego, co widziałem. Są wystarczająco blisko, gdy trzeba użyć porównania jeden do jednego.

Gopher gitarowy (autor) 07.07.2017:

@Raymond. Wielu muzyków, którzy pokochali Gibsona Les Paulsa i porzucili gitarę, po powrocie do instrumentu wybiera Epiphone. To mądry wybór. Powodzenia!

Raymond 06 lipca 2017:

Śniło mi się Gibson Les Paul, kiedy byłem nastolatkiem, który był pewien, że za kilka lat będę gwiazdą rocka. Teraz jestem dorosły, nie grałem od dziesięcioleci. Chcę gitary do użytku z Rocksmith, więc mam zamiar kupić Epi.

Chris 13 czerwca 2017 r.:

kup epifon i zaoszczędź na wzmacniacz lepszej jakości, jeśli dopiero zaczynasz

Gopher gitarowy (autor) 2 czerwca 2017 r.:

@ Murray: Nie ma tu nienawiści, bracie! Ostatnio sam gram głównie na Gibsona. Jeśli ty (lub ja) znajdziesz właściwy, nie ma w tym nic złego. Doceniam jednak Epis i myślę, że dla wielu graczy są one „w sam raz”. Dzięki za miłe słowa i uwielbiam odniesienie do covfefe, BTW!

@ John: Podejrzewam, że Gibson powstrzymuje Epis na tyle, że nigdy tak naprawdę nie wkraczają na terytorium konkurencji ze swoimi drogimi instrumentami, jeśli chodzi o jakość. Nieco blisko zbliżyli się do serii Elitist. Nie oznacza to jednak, że nie są to wspaniałe gitary, całkowicie zdolne do wykonania pracy dla profesjonalnych muzyków. Cieszę się, że kochasz swoje Epi!

Jan 2 czerwca 2017 r.:

Nie było mnie stać na Gibsona Les Paula, więc kupiłem Epiphone. Jak dotąd było świetnie, więc będę zachęcać innych do zakupu. Głównym powodem jest to, że otrzymuję prawie ten sam dźwięk z obu i uwielbiam grać na moim Epifonie. Myślę, że każdy kupiłby Epiphone, gdyby grały na nim wszystkie wielkie nazwiska; więc na dłuższą metę wszystko zależy od tego, jak to zagrasz i jaki ton stworzysz….

Murray 1 czerwca 2017 r.:

Cześć Guitar Gopher, świetny artykuł. To było około 2 miesiące temu, kiedy przeczytałem to i wszystkie komentarze. Właśnie kupiłem nowy Epiphone Les Paul 1960 Tribute i tak bardzo chciałem go pokochać do końca (mam 60 lat). Nie być.Przywiozłem go z powrotem wraz z Gibson LP Studio z 1990 roku i Fender Tele (US Special) i wymieniłem 3 gitary na jednego zupełnie nowego Gibson Les Paul Traditional z 2016 roku. Przepraszam, ale nie ma porównania i jestem teraz snobem Gibsona, którego wszyscy nienawidzimy… nie dlatego, że chcę, ale dlatego, że różnica w wyczuciu, jakości, grywalności i dźwięku po prostu tak to czyni. Nienawidź mnie, jeśli musisz, ale po prostu wiedz, że nie ma covfefe między Epiphone a Gibsonem…

Taz4965 1 kwietnia 2017 r.:

Cześć ludzie, przez lata grałem w epiki. Na swoje 50. urodziny kupiłem standard Gibson lp. Szczerze mówiąc, różnica jest ogromna. Potem odkryłem, że mam trochę gotówki na model „hołd” Gibsona lp, który otrzymałem za prawdziwą oszczędność, kupując model 2016 po wydaniu modeli z 2017 roku. Ponownie, czuję się o wiele lepiej niż epi, ale było o około 100 więcej. Może dokonaj porównania między topowym epi a dolnym Gibsonem, będziesz zaskoczony!

Edwina Haorokchama 1 kwietnia 2017 r.:

Mam epiphone les paul pro plustop. To naprawdę niesamowity kawałek! Czysty dźwięk jest niewiarygodny. Wiem, że Gibson to lepsza gitara, ale mimo to jestem bardzo zadowolony z mojego utworu!

Gopher gitarowy (autor) 26 marca 2017:

@Joe: Standard to świetna gitara, szczególnie za tę cenę. Ale myślę, że zobaczysz dużą różnicę, kiedy dostaniesz PlusTop PRO. Kilka dolarów więcej, ale moim zdaniem warto. Powodzenia! Albo to świetny wybór.

@Greg: Gratulujemy złapania świetnego Epi! Bardzo podoba mi się Custom PRO i prawdopodobnie złapałbym go, gdyby Gibson nie wyszedł z LP Studio Faded w zeszłym roku. Gdybym dokonywał wyboru w tym roku, myślę, że wybrałbym Epiphone.

Joe 25 marca 2017 r.:

Po latach wciąż gorący temat. Kiedy zacząłem grać na gitarze, pomyślałem, że nie ma na rynku nic lepszego niż Gibson (wielokrotnie mi o tym mówiono). Prawdopodobnie stać mnie teraz na Gibsona, ale jako hobbysta, który gra w domu tylko dla zabawy, różnica nie jest dla mnie warta 2 tys. Grałem dziś na Epiphone LP Standart w moim lokalnym sklepie z gitarami, który kosztuje około 450 $ i bardzo mi się podobał. Nie było Custom Pro w magazynie, ale mam nadzieję, że mogę go przetestować za wcześnie i być może zdobędę jeden z nich. Bardzo pomocny artykuł uzasadniający moją decyzję :)

Greg 25 marca 2017 r.:

Dzięki za świetny artykuł. Pomaga wyjaśnić, dlaczego istnieje tak ogromna różnica w cenie między Gibsonem i Epi, i naprawdę sprawia, że ​​zastanawiasz się, co jest dla Ciebie ważne podczas podejmowania decyzji między nimi.

Wróciłem do gitary w zeszłym roku po wielu latach grania z przerwami. Chciałem Gibsona LP i myślałem o zakupie zupełnie nowego w Pelham Blue. Kiedy robiłem zakupy, natknąłem się na używany Epiphone LP Custom Pro w Silverburst. Posiada dwustopniowe regulatory głośności i tonu do przełączania między cewką pojedynczą i podwójną. Gitara miała sześć miesięcy i ledwo na niej grano. Zakochałem się w nim i udało mi się go kupić za około jedną dziesiątą ceny Pelham Blue Gibson, którego miałem na oku.

W każdym razie mam teraz piękną, świetnie brzmiącą gitarę i wciąż mam trochę pieniędzy w banku. Mogę zmienić zdanie i ulepszyć się w trakcie (ulepszenie? Kogo żartuję, nigdy nie pozbędę się gitar, tylko dodaję do mojej kolekcji), ale ta gitara jest właśnie dla mnie w tej chwili. Jeszcze raz dziękuję za artykuł.

Gopher gitarowy (autor) 21 marca 2017 r.:

@matt tan: Nie potrafię powiedzieć, ile razy słyszałem podobne historie. Guy zagrał kiedyś Gibsona. Facet rezygnuje z muzyki. Guy po latach postanawia wrócić do gitary. Guy mdleje, gdy widzi cenę nowego Gibsona. Facet łapie zamiast tego Epiphone i uwielbia go. Niesamowite!

Dlatego zawsze powtarzam, że Epis nie są tylko dla nowych graczy. Są dla każdego, kto kocha gitary Gibson, ale z jakiegoś powodu nie kocha ich ceny.

Ciesz się swoim nowym Epiphone i dziękujemy za komentarz!

matowa opalenizna 21 marca 2017 r.:

Miałem kilka gibsonów (les Paul black, custom horn cream 3 pu, sg, sd 175) w latach 70., kiedy grałem zawodowo. Miałem też Fendera (telecastera, podpis Jeffa Becka, 330), nadal mam zdjęcia jako dowód na mojej stronie LOL.

w zeszłym miesiącu, po dziesięcioleciach odchodzenia od muzyki, postanowiłem wrócić do mojej pierwszej miłości tj. granie na gitarze i komponowanie.

Spojrzałem na dzisiejszą cenę mojego 175 lub Custom i LP, potrząsnąłem głową, żałuję, że ich nie zachowałem. w każdym razie w końcu zdecydowałem się na hołd Epiphone plus, kolor wina. Nigdy nie spodziewałem się wiele, kiedy go zamówiłem. dzisiaj, po miesiącu grania, mówię wam, że nie potrafię odróżnić tego epifonu od moich gibsonowych oryginałów z lat 70-tych. z wyjątkiem tego, że jest o wiele lepiej dostrojony i słodko śpiewa. czy zapłacę 6k za rekreacyjny gibson 175???? piekło ffs, nie!!!

Sambo 21 marca 2017 r.:

Posiadam oba, gram na moim Epifonie, ponieważ wygodniej jest siedzieć lub wstawać. Kocham mojego Gibsona głównie dlatego, że mówi Gibson na główce, większość ludzi chce Gibsona tylko dlatego, że jest to Gibson, ale z nowymi P90 i P93 mój Epiphone brzmi tak samo dobrze jak mój Gibson, tylko w inny sposób. Nieważne, kocham obie gitary. Oczywiście Gibson zyska na wartości, podczas gdy Epiphone prawdopodobnie nie, ale w moim wieku to nie ma znaczenia, zawsze zachowam oba. Tylko dla twojej informacji, mój Epiphone to koreański model 2000, chińskich modeli nie będę komentował, chiński Epiphone po prostu nie zrobi tego za mnie.

Gitara Tommy'ego 22 lutego 2017:

Gram na gitarze od czterdziestu lat i nadal koncertuję w weekendy, więc miałem wiele gitar, w tym trzy gibson les pauls i dwa epiphone les pauls. Miałem wiele problemów z Gibby, jeśli chodzi o złe gryfy i problemy ze strojeniem ale potrzebowałem tylko małej konfiguracji z epi, z wyjątkiem jednego złego przełącznika wyboru odbioru. Właśnie kupiłem nowy epi trditional pro i nie mogę przeboleć jakości tego z poprzednich zakupów epi. Złą częścią jest to, że straciłem dużo pieniędzy na sprzedaży moje gibsony z powodu problemów, ale bardzo zadowolony z brzmienia tego nowego epi.

troy46 13 lutego 2017:

gratulacje z okazji napisania artykułu, który otrzymał komentarze dwa lata później. Nie czytałem żadnych komentarzy na temat kupowania produktów zbudowanych w USA. Tutaj w pięknym Flint Mi. Kiedyś traktowali to całkiem poważnie. Nie można było prowadzić obcego samochodu bez kluczyka lub przynajmniej oplucia. okazali swoją lojalność wobec amerykańskiego robotnika, opuszczając to miasto w chmurze mglistego kurzu. Dopiero zaczynam grać na gitarze. Mam 55 lat i zawsze chciałem grać, ale dzieci i praca zabierały mi wolny czas. Doceniam twoją szczerość i będzie ne szukał epi Les Paul. Południowa skała i osuwisko rządzą południową skałą, którą uwielbiam, wymaga tego. dzięki za uczciwe porównanie

Eric 13 stycznia 2017:

Mam oba, Epis i Gibson, a moje Epis są łatwiejsze do grania, a dźwięk jest równie słodki lub słodszy niż Gibson.

znak 10 stycznia 2017 r.:

to zawsze był dla mnie problem $$. Grałem w śmieci przez całe życie, więc Epi jest dla mnie krokiem naprzód pod względem jakości.. również dla mnie chodzi o ton i odczucie.

sah koleś! 10 stycznia 2017 r.:

fajny stanik z siekierą

Cully 08.01.2017:

Miałem wcześniej Gibsona Les Paula. Właśnie kupiłem Epiphone Traditional Pro II, styczeń 2017. Gra i brzmi niesamowicie! Myślę, że Epi naprawdę przyspieszyło swoją grę na przestrzeni lat. Bez wątpienia Gibsons są wykonane z wysokiej jakości drewna/części itp., ale za tę cenę nie można się pomylić, wybierając Epiphone ze średniego poziomu. Po posiadaniu mojego pierwszego Epiphone i zagraniu na nim jednego koncertu, nie mam żadnych problemów i nadal robi wrażenie za ułamek ceny Gibsona.

Bryce 29 grudnia 2016:

Po pięćdziesięciu latach grania na gitarach akustycznych i akustyczno-elektrycznych, z wyjątkiem kilku lat w zespole w latach sześćdziesiątych. Będąc w takim momencie mojego życia, że ​​stać mnie było na nowego Les Paula. Pojechałem do dużego sklepu z gitarami w okolicach LA, żeby wypróbować kilka kombinacji gitar i wzmacniaczy. Sklep miał kilka nowych i klasycznych używanych gitar. Spędziłem większą część dnia. Wynik sprowadzał się do , ze wszystkich instrumentów, które wypróbowałem tego dnia, wyszedłem z topem EPI LP PRO Plus w kolorze Redwine. Do moich 65-letnich uszu ze mną i inną osobą grającą, abym mógł słuchać, brzmiało i czuło się najlepiej. Jestem bardzo zadowolona z mojego Les Paula.

Gopher gitarowy (autor) 16 grudnia 2016:

@John: Cieszę się, że udało ci się zdobyć gitarę, której chciałeś, nawet jeśli wymagało to trochę wytrwałości. To musi być tak trudne, aby znaleźć odpowiednią gitarę dla leworęcznych, zwłaszcza jeśli lubisz projekt Les Paul z pojedynczym cięciem.

John Keene 15 grudnia 2016 r.:

Właśnie kupiłem Epiphone. Les Paul Custom Pro. Gram lewą ręką, więc zawsze trudno mi znaleźć dobrą gitarę. Ciągle słyszę i czytam: „Wypróbuj wiele gitar!” Cóż, zwykle nie można znaleźć wielu leworęcznych gitar. I zawsze są tak drogie. Mam studio Gibson LP, leworęczny. To była bardzo fajna gitara. W zeszłym miesiącu przewrócił się i pękła kolba. Wiesz, jak to idzie. Naprawiłem go, ale postanowiłem też poszukać nowego. Gibson nie oferuje ogromnego wyboru leworęcznych Les Pauls. Mają tanie studio, a stamtąd dochodzą nawet do 5000 dolarów. Uwielbiam Frampton Les Paul, ale Gibson powiedział mi, żebym się zgubił, kiedy zapytałem ich o leworęczny. Reverb.com oferuje kilka pięknych, klasycznych, czarnych leworęcznych piękności, ale ponad 6500 USD to trochę poza moim zasięgiem. Poszedłem do Guitar Center, żeby obejrzeć Epiphone. Les Paul Pro. Powiedzieli mi, że nie zamówią tego specjalnie dla mnie. Powiedziałem, "ale jest dostępny w Epiphone", powiedział facet, przepraszam stary, i odszedł. Guitar Center jest do bani! W końcu zadzwoniłem do Sweetwater, zamówiłem go na zimno przez Internet. Kocham to! Jak napisano w artykule, Eddy V. lub jakikolwiek inny świetny gitarzysta będzie brzmiał świetnie na Epiphone, ale mógłbym zagrać klasycznego Les Paula za 8500 dolarów i nie zrobiłoby to żadnej różnicy. Uwielbiam grać… Epiphone różni się trochę od mojego Les Paul Studio, ale różnica jest znikoma. Nigdy nie będę zarabiał na życie swoją gitarą, więc nie widzę przewagi Gibsona. Ale dla mnie Epiphone był właściwym wyborem. Nie czuję się zawiedziony, ale zawsze moim marzeniem było mieć Gibsona. Z wiekiem zdecydowałem, że innym może lepiej wyglądać granie na Gibsona, ale dla mnie Epiphone załatwia sprawę.

Gopher gitarowy (autor) 9 grudnia 2016 r.:

Dzięki za podzielenie się swoimi przemyśleniami, figmo! Zawsze świetnie, aby uzyskać opinię doświadczonego gitarzysty.

figmo w dniu 08.12.2016:

„Gitara Gibsona jest wykonana z litego drewna w przeciwieństwie do Epiphone, który jest fornirem….” Po prostu nieprawda. Spójrz na drewno na górze Gibson LP powyżej. Widzisz tę linię pośrodku, gdzie łączą się dwa kawałki górnego klonu płomienistego? Grubość wystarczy, aby zmieścić się w obrysie blatu. Żaden producent przy zdrowych zmysłach nie zbudowałby tego rodzaju blatu z kawałka solidnego, dwucalowego kawałka wysokiej jakości płomienistego klonu. i uzupełnij cieńszym kawałkiem klonu).

Poza tym blat i tak nie jest „fornirowany”. Fornir ma zwykle około 0,05 cala i instaluje się tylko na idealnie płaskim blacie. Kiedy blat jest wyprofilowany jak płyta LP lub inna rzeźbiona górna gitara, górne drewno ma grubość około 1/2 cala (to nie jest tak naprawdę "fornir" ).

Jakość drewna w Gibson nie różni się znacząco od Epi. Każdy kupuje drewno z tych samych źródeł, a następnie przechowuje je w pomieszczeniach o kontrolowanej wilgotności do czasu, aż nadejdzie czas na zrobienie serii gitar.

To wszystko jest częścią marketingowej „mistyki” Gibsona. Jeśli twój produkt jest bardzo drogi i używają go wszyscy najlepsi gracze, musi być lepszy niż tańsza konkurencja, prawda?

Zło ! To tylko strategia marketingowa. Strategia jest następująca: 1. Daj swój produkt wszystkim czołowym zespołom, aby ludzie kojarzyli go z dobrym dźwiękiem, 2. Utrzymuj cenę na bardzo wysokim poziomie, aby ludzie myśleli, że jest wyższej jakości.

Ponieważ większość muzyków nie jest naukowcami ani naukowcami, łatwo ich przekonać, że imię Gibsona oznacza magiczny ton. Zabrzmią jak Santana lub [tu wstaw imię swojego ulubionego gitarzysty]. Istnieją niewielkie różnice w brzmieniu pomiędzy producentami gitar, ALE nie ma niczego, czego nie można zrekompensować niewielkimi poprawkami w regulatorach tonu wzmacniacza.

Twoje zdanie powyżej „Epiphone jest stworzone przez [puste]. Słowo Gibson powinno znajdować się na końcu zdania. Tak, Gibson jest właścicielem Epiphone i ma go od kilkudziesięciu lat. To wszystko jest strategią marketingową. Wielu graczy nie chce zapłacić 3000 USD za gitarę, która naprawdę powinna sprzedać się za 700 USD (cena ekwiwalentu Epiphone).Więc kupią Epi. Grałem na nich obu.Była niewielka różnica w charakterystyce tonalnej między dwiema markami, ale nic, co ja nie mógł tego zrekompensować, regulując nieco tony na wzmacniaczu. A jeśli chodzi o jakość wykonania - Epi są bezbłędne! Wykonanie jest doskonałe! Widziałem nowe Gibsona, które wykazały słabe wykonanie, ale Epi widziałem były wykonane z najwyższej półki. Nie ma znaczenia, GDZIE zostały zbudowane. Wszyscy producenci wiedzą, że aby konkurować na tym rynku, Twój kunszt i estetyka muszą być najwyższe. Geograficzne położenie fabryki nie ma znaczenia!

Poza tym, jeśli zagrasz dwoma Gibsonami tej samej marki, będą one brzmiały trochę inaczej ze względu na różnice w gęstości drewna. Drewno nie jest materiałem jednorodnym, nawet drewno z tej samej deski różni się gęstością i charakterystyką tonalną.

Wolałbym nieco dostosować brzmienie wzmacniacza i zaoszczędzić 2300 dolarów!

To tylko moja opinia.

Gram na gitarze od ponad 40 lat i posiadałem kilkanaście różnych gitar.

Niektórzy ludzie po prostu muszą mieć Gibsona (byli tak uwarunkowani przez naprawdę świetny dział marketingu Gibsona), a mój syn jest jednym z nich.

Chce Gibsona L5. To około 9000 $ nowego z niestandardowego sklepu!

Może uda mi się go przekonać, żeby po prostu nieco poprawił ton wzmacniacza. Mógł kupić 10 Epiphones w tej samej cenie!

Gopher gitarowy (autor) 06 grudnia 2016:

Masz mnie tam, Russ! Bardzo dobrze! Rzeczywiście możesz dostać model Studio za mniej niż tysiące dolarów.

Russ 5 grudnia 2016 r.:

Autor wskazał, że wszystkie Gibson Les Pauls kosztują „tysiące dolarów”. Tak nie jest. Tak, modele niestandardowe kosztują tysiące. Ale nowy model Studio można kupić za mniej niż 2k, co nie jest „tysiące”. Niedawno kupiłem nowy Gibson Les Paul Standard 2017 za 2 450 USD. Ta cena może wydawać się wysoka dla wielu i tak jest. Ale powiedzenie, że „Les Pauls kosztuje tysiące” jest trochę przesadzone.

Gopher gitarowy (autor) 28 listopada 2016 r.:

Cieszę się, że mogłem pomóc, Hector. Epifony to świetne gitary. Zawsze możesz zaoszczędzić swoje grosze na Gibson w dół drogi.

Zabijaka 28 listopada 2016 r.:

Dzięki swistakowi gitarowemu naprawdę podjąłeś decyzję Nie mogłem się zdecydować, żeby kupić epiphone LP lub Gibson LP Zdecydowanie dostaję epiphone LP jako moją pierwszą gitarę elektryczną

MAT 16 listopada 2016 r.:

Jedyne, co mnie rozczarowało w przypadku epiphone les paul, to to, że dźwięk ma tendencję do zamulania i nie daje wyraźnego tonu, jak robią to Stratsy, ale świetnie nadaje się do grania bluesa.

Steve 06.08.2016:

Byłem winien Gibson LP Studio - zwróć uwagę na czas przeszły. Niedawno kupiłem Epiphone LP Custom Prophecy Plus z przetwornikami EMG za mniej więcej tę samą cenę. O wiele więcej gitary, świetne wykonanie i jakość, a to brzmi niesamowicie. „Prawdziwy” Gibson sprawiał mi tylko kłopoty po dwóch profesjonalnych konfiguracjach. Po prostu kup Epi i oszczędzaj pieniądze!

Graeme 3 sierpnia 2016:

Chociaż jest to dobry i pouczający artykuł, zawsze uwielbiam to, gdy są komentarze na temat użytego drewna i tego, czy w grę wchodzą okleiny itp. O ile recenzent lub ludzie komentujący rzeczywiście nie przepiłowali wielu Gibsonów i Epiphones, tak naprawdę nie wiesz, co kryje się pod ładnym błyszczącym wykończeniem. Widać ziarno na niektórych gitarach przez wykończenie, ale to wszystko. Możesz zajrzeć do wnęki kontrolnej, ale i tak zwykle jest ona pomalowana i osłonięta. Jedynym innym sposobem jest odwiedzenie fabryk i zobaczenie z pierwszej ręki, co tam się dzieje, a nawet wtedy pokażą ci tylko to, co chcą, abyś zobaczył. Moim zdaniem duża różnica w cenie między EPI a Gibsonem polega na tym, gdzie są one produkowane. Nie oznacza to, że cierpi na tym jakość, to prosta ekonomia. Praca, czynsz fabryczny, w Azji wszystko jest dużo tańsze. Nawet jeśli chodzi o sprzęt i przełączniki, rzeczy z dalekiego wschodu nie są już gorsze. Są światowym centrum komponentów elektrycznych i elektronicznych. Pod koniec dnia to, jak to brzmi i czuje się, sprowadza się do twoich uszu i palców, przez jaki wzmacniacz przechodzisz plus pedały itp. I na koniec, jak ważne jest dla ciebie, aby mieć Gibsona na główce. Jeśli właśnie wydałeś 2 500 funtów na gitarę, raczej nie powiesz, że ma wady, nawet jeśli ma. z drugiej strony, jeśli znajdziesz budżetową gitarę, która działa naprawdę dobrze, powiesz wszystkim, jak wiele dostałeś. Mam przyjaciela, który przez 25 lat grał w znanym na całym świecie progresywnym zespole folk rockowym. Jest właścicielem wielu starych gitar, ale z wielką przyjemnością sprawia, że ​​każda gitara brzmi świetnie. W jaki sposób? Uszy, palce, muzykalność… no i naprawdę potrafi grać. Nadal od czasu do czasu wskakuje do lokalnych zespołów i to naprawdę zabawne, kiedy ludzie przychodzą podczas przerwy i patrzą z przerażeniem, że gra na budżetowym EPI, a nie na Gibsona lub jego Fender Strat w ogóle nie jest Fenderem.

Matias Chile 16 lipca 2016:

Cześć, teraz ludzie, mówimy o les pauls, ale chodzi o różnice między gibsonem a epifonem…. Cóż, kupiłem moją nowiutki gibson explorer 06 w 07 na aukcji w serwisie eBay i jestem w niej zakochany, akcja jest niesamowita, a ton tak gruby jak na metal to marzenie, ale podłączam ją tylko na koncerty i nagrania… cztery lata temu dostałem gotycką porcelanę epi explorer za 250 USD…. na początku używałem jej tylko do prób, potem umieściłem taki sam 500-tonowy pickup na gibsonie i teraz naprawdę nie mogę powiedzieć, który brzmi lepiej, może zauważysz różnicę podłączając je do dokładnych wzmacniaczy i zrobiłem to z Peavey 6505+ i Gibson wygrywa, ale trochę ma więcej sustain… Duża różnica polega na tym, że rozkład masy w gibsonach jest po prostu idealny, ale w epi wrzeciennik zawsze spada… Z mojego doświadczenia wynika, że Chińczyk nie musi zbytnio zazdrościć oryginałowi, ale wyraźnie gibson jest lepszy pod każdym względem, ale mówiąc 8 v/s 10… to naprawdę zależy od twoich pieniędzy, a jeśli go nie masz, wybierz epifon… jakość sterowanie naprawdę tam działa… Wymiana przetwornika i to jest minimalna różnica w tonie

Gopher gitarowy (autor) 27 czerwca 2016 r.:

Bardzo interesujące, Jeff. Nie mam pojęcia, czy to prawda, czy nie, ale na pewno ciekawe.

Jeff 26 czerwca 2016:

Trochę ciekawostek…. Czytałem lata temu, że pierwszą osobą, która usłyszała prototypową gitarę solid body Les Paula był nikt inny jak W.C.Pola. Czy jest jakaś prawda w tej plotce? Ja też mam Epi „Garnek Złota”. Jednak obejrzałem około 30 gitar, zanim wybrałem tę, którą kupiłem. Zgadzam się z M42. Jeśli mam zamiar kupić Gibsona, wydam dużo ponad 2000 dolarów.

Gopher gitarowy (autor) 12 maja 2016 r.:

Gratulacje, że znalazłeś klejnot, Michelleuk! Uwielbiam słyszeć historie o tym, jak gracze znaleźli tę „jedną” gitarę. Świetna sprawa!

Michelleuk 11 maja 2016 r.:

Po 25 latach bycia totalnym graczem Telecastera nagle kupiłem używany Epiphone Les paul plus top, który został wyprodukowany w Korei w 1996 roku.

Po prostu odebrałem go, żeby zabić czas, czekając na sprzedawcę i nagle „zakochałem się”!

Nigdy nie byłem fanem Les Paula, ale ta gitara ma bardzo niską akcję, dzięki czemu jest niesamowicie łatwa w graniu.

Miał też tak dużo tonu i podtrzymania (akustycznie), że po prostu musiałem go podłączyć.

Brzmiało to niesamowicie i grało niesamowicie.

Po chwili wszedłem do "drogiego pokoju" i wziąłem i zagrałem kilka różnych standardów Gibsona Les Paula do porównania, ale WSZYSTKIE były okropne w porównaniu z Epiphone.

Dźwięki też nie były lepsze! A to były BARDZO BARDZO drogie Gibsony.

Cena z drugiej ręki topu Epi plus to „pieniądze z myszy Mickey” w porównaniu z bardzo zawyżoną ceną tych ekskluzywnych Gibson Les Pauls.

Ludzie nadal będą kupować te przeciętne gitary tylko dlatego, że na głowie jest napisane „Gibson”.

Moja gitara Epi może być jednym z tych rzadkich garnków ze złotem, które pojawiają się od czasu do czasu, ale z pewnością kupiłbym inne Epi w przyszłości, ponieważ wiele z nich to gitary niesamowitej jakości i nie obchodzi mnie, co jest napisane na głowie.

Gopher gitarowy (autor) 29 lipca 2015:

Dziękuję za Twój wkład, Mike! Kiedy Epiphone potrafi zaimponować doświadczonemu gitarzyście, takiemu jak ty, pokazuje, że naprawdę jest na dobrej drodze.

Mikrofon 29 lipca 2015:

Oto moje podejście do porównania gitar. W zeszłym roku sprzedałem moją piękność Gibson 1976 Black za dobrą cenę. Gram od ponad 50 lat, więc to daje pewne pojęcie o tym, ile lat może osiągnąć gitarzysta. Grałem tego Gibsona przez ponad 25 lat. W moim wieku 13-funtowa gitara staje się przeszkodą. Właśnie wziąłem do ręki Epiphone Ultra II i jestem pod takim wrażeniem, że moje błotniki zbierają kurz. Ten Epiphone to po prostu tyle gitary, że udało mi się uzyskać stereofoniczne dźwięki, które mnie powaliły. Dopasowanie i wykończenie tego Epiphone jest tak dobre, jak widziałem w każdym przedziale cenowym. Mam też Epiphone Broadway i to też jest świetna gitara w porównaniu z L5 Gibson.

M42 22 lipca 2015:

Osobiście wolałbym mieć high-endowy Epiphone Les Paul niż low-endowy Gibson LP i włożyć oszczędności do kieszeni. Biorąc pod uwagę problemy z kontrolą jakości Gibsona w ciągu ostatnich kilku lat, nie jestem pewien, czy te droższe są już tego warte.

Gopher gitarowy (autor) 23 czerwca 2015 r.:

Powodzenia z nowym LP, AnonymousZ! Dzięki wykończeniu Aqua to świetnie wyglądająca gitara.

Anonimowy 22 czerwca 2015 r.:

Dzięki za artykuł. Właśnie zamówiłem tradycyjny Aqua Epi LP 2014, trzymając kciuki. Miałem dwa właściwie Gibby LP i oba nie lubiłem. Jeden był źle brzmiącym kawałkiem drewna; drugi był zadowalający, ale miał problemy z wykończeniem. Byłem gościem Ibanez od lat, chociaż moja pierwsza "główna" gitara była kopią LTD LP. Epis dostaje punkty za tunery Grover i lepiej wyglądający wrzeciennik, jeśli mnie zapytasz….

Gopher gitarowy (autor) 20 kwietnia 2015 r.:

Zauważyłem to. Plastikowy wierzch jest obecny w szerokich ujęciach, a brakuje go w bliższych ujęciach. Przepraszamy za LP Deluxe!

Jakość Epiphone 19 kwietnia 2015:

Być może warto wspomnieć, że górna część przełącznika odbioru zerwała się podczas kręcenia połączonego wideo Ephiphone.

FWIW, zauważyłem tylko dlatego, że przełącznik w moim 75' Les Paul Deluxe zepsuł się w ten sam sposób.

Gopher gitarowy (autor) 23 lutego 2015:

@Rockhopper: Myślę, że podsumowałeś to. Czasami pytanie nie brzmi, która gitara jest najlepsza, ale która gitara jest dla Ciebie najlepsza. Dzięki za komentarz!

Epiphone Les Paul vs. Gibson Les Paul Guitar Review