Les Paul kontra Stratocaster: jaka jest różnica, a co jest lepsze?

Spisu treści:

Anonim

Autor jest gitarzystą i basistą z ponad 35-letnim doświadczeniem muzycznym.

Projekt i specyfikacja Les Paul

Oto tradycyjny profil drewna i konstrukcji Les Paul:

Słynni gracze Les Paul

Les Paul Sound

Les Paul i Strat mają charakterystyczne brzmienie, które weterani gitarzyści uczą się rozpoznawać. Istnieje również wiele gitar, które świetnie naśladują każdą z nich. Więc jakie są cechy charakterystyczne Les Paul Sound? Należy pamiętać, że Les Paul, podobnie jak Strat, może być wyposażony w szereg przetworników, które wpłyną na ich brzmienie, ale oto kilka ogólników.

Dzięki parze humbuckerów i mahoniowemu korpusowi Les Paul ma gęsty, bogaty ton, który jest ciężki na basie, ale także artykułuje. Przetwornik mostkowy zazwyczaj ma ciepły, vintage'owy dźwięk dzięki czystemu wzmacniaczowi gitarowemu i przyjemny, gruby chrupnięcie z dodanymi zniekształceniami. Przetwornik gryfu jest okrągły i ciepły, gdy jest odtwarzany czysto, i ma ogromne wybrzmienie z niewielkimi zniekształceniami za nim.

Standard Les Paula z lat 50.

Fender Stratocaster

Fender Stratocaster jest znacznie cieńszą gitarą niż Les Paul, z korpusem wykonanym z jaśniejszego drewna, takiego jak olcha lub czasami jesion. Posiada przykręcaną szyjkę klonową z palisandrową lub klonową podstrunnicą.

Od Spinditty

Stratocaster też brzmi cieńszy, ale dla miłośników Strata to nie jest zła rzecz. Legendarny dźwięk Strata jest bardziej gryzący niż dźwięk Les Paula i sam w sobie bardzo charakterystyczny.

Straty mają zwykle trzy przetworniki. Klasyczna konstrukcja Strata zawiera trzy pojedyncze cewki (SSS), ale są one również szeroko dostępne z humbuckerem, tak jak w HSS Strat. Przełącznik 5-pozycyjny aktywuje przetworniki w kilku różnych kombinacjach, a każda pozycja przełącznika prezentuje unikalny dźwięk, od bluesa przez rock do country-picking country.

W ten sposób Strat oferuje większą różnorodność możliwości brzmieniowych w porównaniu do Les Paula.

Sprzęt Strata jest nieco bardziej złożony niż Les Paul. Straty mają mostki z funkcją vibrato. Może to być interesujący efekt, ale może również odpowiadać za niestabilność strojenia i trochę dodatkowej TLC, jeśli chodzi o konserwację i konfigurację.

Z drugiej strony praca na Stracie jest generalnie łatwiejsza niż na Les Paulu. Na przykład wymiana szyjki na Les Paul wymagałaby pracy profesjonalnego lutnika, gdzie możesz samodzielnie wymienić szyjkę Strata w ciągu kilku minut.

5 powodów, dla których warto wybrać Stratocaster

W trosce o równy czas, oto niektóre z najlepszych powodów, aby zagrać w Fender Stratocaster. Tak jak poprzednio, pamiętaj, że to tylko moje opinie. Pamiętaj, aby przeprowadzić własne badania i wyciągnąć własne wnioski.

Les Paul kontra Stratocaster FAQ i podsumowanie

Masz pytania dotyczące porównania Strata do Les Paula? Oto kilka odpowiedzi:

Czy Strat może brzmieć jak Les Paul?

Możesz sprawić, by Twój Stratocaster brzmiał trochę bardziej jak Les Paul, instalując przetworniki humbucker. Możesz użyć pedału EQ i wybrać ustawienia wzmacniacza, aby dźwięk był jeszcze bliższy. Jednak ciężko jest sprawić, by jedna z gitar brzmiała dokładnie tak samo jak druga. Bez względu na to, co robisz, Twój Strat nadal będzie brzmiał głównie jak Strat.

Czy Les Paul jest łatwiejszy do grania niż Strat?

Trudno odpowiedzieć na to pytanie uniwersalnie, ponieważ istnieje wiele różnych kształtów gryfu dla każdej gitary. Obie gitary są łatwe do grania. Les Paul jest nieco cięższy, co może utrudnić grę mniejszym graczom lub tym, którzy mają problemy z plecami.

Stratocaster czy Les Paul: co jest lepsze dla początkujących?

Zazwyczaj polecam gitarę w stylu Les Paul dla początkujących, a konkretnie Les Paul Special II. Ma stały mostek i humbuckingowe przetworniki, co moim zdaniem ułatwia życie nowicjuszom. Jednak Squier Affinity Strat to również dobry wybór, jeśli wolisz projekt Stratocaster.

Dlaczego Les Pauls są droższe od Stratocasterów?

Straty to dość proste gitary, które są stosunkowo łatwe w budowie i montażu. Z drugiej strony Les Pauls mają takie cechy, jak rzeźbione szczyty i ustawione szyje, które sprawiają, że konstrukcja jest bardziej pracochłonna. To nie znaczy, że Les Pauls są koniecznie lepsze. Po prostu inny.

Jaka jest różnica między Fenderem a Gibsonem?

Gitary Gibson i Fender zazwyczaj mają kilka kluczowych różnic, w tym długość skali, drewno tonowe, konstrukcję i typ przetwornika. Oto szczegółowa lista typowych różnic między Gibsonem a Fenderem

Która gitara jest dla Ciebie?

Naprawdę trudno powiedzieć, czy jedna z gitar jest lepsza od drugiej. Les Pauls to ciężkie gitary o gęstym brzmieniu, które świetnie sprawdzają się w każdym stylu muzycznym. Straty to lżejsze gitary z szerszą gamą dostępnych brzmień, które świetnie sprawdzają się w każdym stylu muzycznym. Oba są dobrze wykonane i mają wiele pięknych wykończeń. Obie gitary zachowają swoją wartość przez wiele lat. Tak naprawdę odpowiedź na pytanie, który z nich jest najlepszy, należy do gracza.

Gdy już przez jakiś czas przebywasz w okolicy, zaczynasz krążyć w jednym lub drugim obozie w poszukiwaniu idealnego dźwięku. Głęboki ton Les Paula lub rip Stratocaster: wybór należy ostatecznie do Ciebie, a najlepsze jest to, że nie ma złej odpowiedzi.

Jak dokonujesz wyboru? Teraz, gdy znasz już podstawowe różnice między nimi, zagraj w kilka z nich. Niech twoje ręce i uszy zadecydują. Posłuchaj sławnych muzyków, których szanujesz, i spróbuj odkryć, skąd bierze się ich magia tonalna.

I to jest rodzaj podchwytliwego pytania, kiedy się nad tym zastanowisz. Les Paul czy Stratocaster: Która gitara jest dla Ciebie odpowiednia? Co powiesz na jedno i drugie! Pamiętaj, nawet jeśli możesz grać tylko na jednej gitarze na raz, możesz posiadać tyle, ile chcesz!

Tak więc ten artykuł do tej pory dotyczył mojej opinii. Co myślą inni gitarzyści? Sprawdź ankietę poniżej i poświęć chwilę na głosowanie. W tej aktualizacji, przy ponad 10 000 oddanych głosów, jest to martwy ogień między tymi dwiema niesamowitymi gitarami!

Gibson Les Paul kontra Fender Stratocaster

Treść ta jest dokładna i prawdziwa zgodnie z najlepszą wiedzą autora i nie ma na celu zastąpienia formalnej i zindywidualizowanej porady wykwalifikowanego specjalisty.

Uwagi

Mike S. 3 września 2020 r.:

Zgadzam się ze wszystkimi różnicami między Stratem i LP i dlatego mam kilka różnych modeli każdego i oddziału (SG, TELE)… i innych marek (PRS itp.).

Coś do rozważenia (wspomniane wcześniej)… przyszłe problemy/kwestie:

Strat-Trem system, może problemy z garnkiem, przetworniki, przełącznik, zużyta / zła nakrętka…. łatwe do naprawienia przez ciebie, kolegę gitarzystę (pieniądze, części) lub lutnika (więcej kosztów za usługi)

Les Paul- Minus the Trem, możesz mieć te same problemy, ALE znany z problemu z szyją (złamanie główki) nawet podczas transportu lub lekkiego upuszczenia walizki! ….Profesjonalna poprawka, duży koszt, ból głowy!

Jeśli masz problem ze swoim sprzętem, może się to zdarzyć wcześniej niż później.

Jeśli Strat i Les Paul byli na stojaku i obaj zostali przewróceni, LP ma wyższy procent pęknięć główki!

Podsumowując, obie są fantastycznymi gitarami, ale musisz odpowiednio traktować i strzec swoich instrumentów!

Praca domowa… zadzwoń do kilku lutników, zwłaszcza tych z dużą liczbą klientów, i zapytaj ich o wspólne problemy tych 2 doskonałych gitar. Aloha….Mahalo nui loa!

YolkSupreme97 17 stycznia 2020:

Szczerze mówiąc, les paul jest mniej komfortowy, ale brzmi lepiej, a strategia jest bardzo komfortowa, ale nie najlepszy dźwięk. Gitary PRS to idealne połączenie 2, dobrego wyczucia i klasycznego brzmienia les paul, trochę grubsze brzmienie, ale jest w porządku.

Steve 20 listopada 2019:

Właśnie kupiłem amerykańskiego profesjonalnego HSS Stratocaster z 2017 roku. Sienna pękła, piękne tyłeczki, cudowna szyja i progi. Pozostaje w stroju świetnie, orzechy kostne i rozłożone stroiki. Mają również niestandardowy czarny kolor Les Paul. Studyjny złoty top Les Paul, świetne gitary i 89' egzotyczna, odwrócona główka Charvel sunburst, wyprodukowana w Japonii i jest też fajna. Wszystko dobrze.

Gopher gitarowy (autor) 18 września 2019:

@Robert - ja też. Mój Les Paul pozostaje w zgodzie. I nie powiedziałem, że płyty LP są ogólnie lepiej zestrojone. Powiedziałem, że tremolo na Stracie może potencjalnie oznaczać, że płyta LP ma lepszą stabilność strojenia, ale dla doświadczonych graczy, którzy wiedzą, jak pracować na gitarze, prawdopodobnie nie ma to znaczenia. Innymi słowy: dla początkujących, którzy zwariowali z whammy barem, którego nie potrafią ustawić, strategie są trudniejsze do utrzymania.

Robert Smith 17 września 2019:

To jest totalne b.s. że Les Paul ma lepszą „stabilność strojenia”. Les Paul jest znany z tego, że NIE utrzymuje melodii. Mam po jednym z każdego.

Bully4me 31 lipca 2019:

Miałem wiele gitar we wszystkich przedziałach cenowych. Zwróć uwagę na porównanie American Strat i Les Paul Standard. Jasne, że Les Paul to znacznie więcej, a niektórzy twierdzą, że jakość wykonania jest świetna, dlatego wybierają LP jako lepszą gitarę. Jednak to trochę niesprawiedliwe. Należy porównywać dolara do dolara. Studio LP kontra Strat Am Pro. Jeszcze lepiej porównaj LP Standard za 3000 dolarów z tym samym cenowym Stratem Custom Shop. Następnie zdecyduj

Jedyną gitarą, którą zawsze kochałem, jest Gretsch Duo Jet, która ma podobną cenę do Les Paula i jest niesamowicie dobrze skomponowana z doskonałym wyczuciem i dźwiękiem.

Jak wiele innych, to naprawdę zależy od tego, na jakim instrumencie grasz do jakiej muzyki grasz. Bitwa tylko Gibsona lub Fender Lovers jest głupia. Prawie każdy wielki muzyk i muzyk Pro ma i gra obie marki (i wiele innych). Nawet jeśli są poparte i podpisane przez jedną lub drugą firmę.

Ciesz się muzyką i swoją gitarą(ami)

Darrell Reeves w dniu 08.07.2019 r.:

Gibsony zawsze mi się podobały ze względu na ich piękną stolarkę i kolorystykę. Z legendarnego 175 335 SG. Uwielbiam ich piękny dźwięk. Strat jest świetny do bluesa i rocka. Ale Les Paul brzmi o wiele pełniej.

Tim Bech 16 lutego 2019:

Posiadam po kilka z każdego. Dosłownie wybieram, który zagram w czasie koncertu. Po prostu patrzę na każdą z nich i pozwalam, by zadecydowała moja intuicja. W końcu dzięki szerokiej gamie peddlesów mogę sprawić, że oba brzmią prawie tak samo. Z jednym i drugim nie można się pomylić.

drzewoz 1 listopada 2018 r.:

Rickenbacher z lat 60-tych! nie można ich pokonać!

Gopher gitarowy (autor) w dniu 04.09.2018 r.:

Dzięki, Lewy! Jeżdżę tam iz powrotem między Les Paulem i Stratem. W tej chwili wolę mojego Les Paula, ale zdarza się, że zbiera kurz i moje Stratty przyciągają całą uwagę.

Edycja: „Zbiera kurz” to przenośnia. Żyje w skrzynce. Nigdy nie pozwoliłbym, żeby mój Les Paul rzeczywiście zbierał kurz!

Lewy Topornik 3 września 2018 r.:

Świetny artykuł! Miałem oba. Miałem też kilka najlepszych koreańskich importów. W zeszłym roku wreszcie dostałem Gibson Les Paul Standard. To najlepsza gitara, na jakiej grałem o milę. Dzięki jakości użytego drewna, sprzętu i przetworników B.B. Pro możesz uzyskać prawie każdy dźwięk. Wiem, że to brzmi jak reklama Gibsona, ale tak nie jest. Od Slasha, przez vintage'owego Petera Greena, przez Claptona w the Buesbreakers, po słodki jazz Les Paula (legendę jazzu, która pomogła stworzyć tę gitarę), to kopalnia złota. Niektórzy wolą Strata, ale ja go miałem i trem zawsze sprawiało mi problemy, nie trzymał się dobrze, a moc przetwornika była dla mnie za niska. Niektórzy wolą Strata i to jest NIESAMOWITE, wymaga wszystkich rodzajów, ale szczerze mówiąc nie wiem, jak to możliwe poza kosztami. Polecam zapoznać się z klipami Gregora Hildena, aby poczuć prawdziwy smak tego, co może zrobić płyta LP.

Potrzeba wszystkich rodzajów, ale w 2018 myślę, że Gibson Les Paul nadal jest królem gitarowego wszechświata! Tylko moja opinia.

Gopher gitarowy (autor) 23 sierpnia 2018:

@Stew: Dziękujemy za podzielenie się swoimi przemyśleniami! Zgadzam się, że dobrym pomysłem dla gitarzysty jest posiadanie jednego z nich w swojej kolekcji. Obie świetne gitary za te pieniądze, z bardzo różnymi dźwiękami i klimatami.

Gulasz Campbell 22 sierpnia 2018:

Cóż, mam obie "budżetowe" gitary, o których mowa w artykule - mam wspaniały klonowy gryf, cukierkowo-czerwony metalik MIM Stratocaster i po prostu piękny Epiphone Les Paul Plus Top Pro w tradycyjnym wiśniowym sunburst.

Ciekawe, że grają w obie. Jestem muzykiem rockowym i bluesowym i uwielbiam je grać na wszystkim. Są w kolekcji, która zawiera innego MIM Strata, MIM Tele, Epi SG o tym samym zakresie/jakości co mój Epi LP i Ibanez RG dla twardszych metalowych dźwięków.

Ponieważ chodzi o porównanie LP do Strata – cóż, posiadanie dwóch alternatywnych gitar jest interesujące – obie miały podobną cenę – ceny detaliczne w zakresie 600 USD, kupiłem nowy MIM Strat przez połączenie hurtowe za 350 USD i kupiłem mój Używany Epi LP (choć model 2014, co oznacza, że ​​jest w tym samym wieku co mój Strat) za około 400 USD.

Obydwa mają podobny charakter gry unplugged - świetny dzwonek i drzewne wybrzmienie, chociaż artykuł słusznie mówi, że ton jest cieplejszy na LP. Ale na tym podobieństwa się kończą – podłącz i to są radykalnie różne bestie. Uwielbiam zakresy tonalne, które mogę wydobyć z mojego Strata, a kiedy gram, gdy potrzebuję czystszego dźwięku lub po prostu odrobiny crunch, to mój cel. Uważam, że podoba mi się bardziej jako gitara rytmiczna niż jako prowadzący. Czekaj, dlaczego.

Mój LP był świetny z oryginalnymi Probuckerami, ale ostatnio uaktualniłem go do otwartych humbuckerów alnico '57/''59 i wow, co za różnica w dźwięku - większe, cieplejsze, bardziej "drzewne" niż w przypadku fabrycznych buckerów.

Wytrzymałość i dynamika tej gitary są po prostu zupełnie inne niż Strata - odbiera więcej szumu strun/ręki, więcej szumu kostek, więcej tych fajnych, skrzeczących harmonicznych w górnym gryfie. Zrobiło to zarówno przed, jak i po zmianie odbioru - więc nie ma problemu z odbiorem.

Jednak jeśli chodzi o grywalność, jeśli mam zamiar iść na blues jam, gdzie mam zamiar dużo grać solo, wolę Epi, a to ze względu na długość skali i grubość gryfu. Strat ma to, co nazywają "zmodyfikowaną szyjką w kształcie litery D", ale mierzona na 5. progu jest solidna o 3 mm grubsza niż szyjka LP, z mniejszym zwężeniem do krawędzi. Szerokość przekroju jest bardziej cylindryczna. Szyjka LP nie jest tak gruba i ma bardziej „wiosłowy” kształt – jest znacznie bardziej płaska z tyłu.

Szerokość szyjki również jest znacząco różna - co najmniej 3 mm szersza na piątym progu dla Strata niż Epi. Ostatecznie długość skali jest krótsza o blisko 20 mm na Epi LP - moje mniejsze dłonie lepiej na niej poruszają.

To wszystko powiedziane, nadal uwielbiam solo na moim Stracie – gładka, zgrabna szyjka z klonu i dłuższa skala sprawiają, że łatwiej jest robić duże podgięcia i ręczne vibrato niż mój LP, chociaż jest to trochę sprzeczne z intuicją, ponieważ struna napięcie na Strat jest wyższe niż na LP.

Konkluzja jest taka: 1) nie możesz się pomylić z budżetowymi wersjami tych osi; i 2) posiadanie obu jest naprawdę, NAPRAWDĘ zabawą. Tak, to tak, jakby mieć zarówno chevroleta, jak i ciężarówkę forda albo lubić zarówno Cubs, jak i White Sox, ale kogo to obchodzi.

Graj dalej!

Alan 5 czerwca 2018 r.:

Obie gitary są niesamowite, ale muszę przyznać, że mój wybór to mój Gibson les Paul. Posiadam błotnik, ale moją gitarą zawsze będzie mój les Paul

Ethan 1 lutego 2018:

Dla tych z was, którzy mają PRAWDZIWY budżet i jak Strats, szukałem Strata o wysokiej jakości. Najlepiej radzisz sobie ze Squierem, oddziałem Fendera. Squier Bullet kosztuje 150 dolarów.

Andreas 11 sierpnia 2017:

Ten artykuł jest dobrym porównaniem tych dwóch gigantów, jasne jest, że autor dobrze wykorzystał ich obu. Osobiście jestem zagorzałym fanem Stratocaster, jego ergonomia jest po prostu niezrównana

Knot Bobry 19 lutego 2017:

Do Les Paula wybrałbym PRS McCarty 594. Aby mieć najlepszą gitarę, musi to być Strat. Ale Strat wykonany przez firmę Masterbuilder lub przez Billa Nasha.

Jacek 12 grudnia 2016:

Dobry Telecaster z jesionu bagiennego z 5-drożnym superprzełącznikiem, przetwornik typu Abigail Ybarra na mostku i przezroczysty humbucker na szyi nie tylko pokryją większość dźwiękowego terytorium Strata i Les Paula, które ma znaczenie w studio, zostawi ci jeszcze więcej tonów, których żaden nie może zrobić zbyt dobrze.

Gopher gitarowy (autor) 2 grudnia 2016 r.:

Cześć Ronnie. Strat z humbuckerem na pewno nie zabrzmi jak Les Paul. Ale brzmi to znacznie grubiej niż typowy przetwornik Strata z pojedynczą cewką w pozycji mostka. Zgadzam się, że jest to dobra opcja dla początkujących, którzy próbują znaleźć swoje brzmienie, i graczy, którzy chcą pracować z szerszym zakresem dźwięków.

Zależy to również od stylu granej muzyki. Gracze hard rocka i metalu zdecydowanie chcą humbuckera, ale blues, rock i country mogą być w porządku z SSS Stratem.

Osobiście posiadam Straty HSS i SSS, plus Super Strats i Les Paula. Wszystkie brzmią bardzo różnie i każdy ma najlepsze zastosowanie.

Ronnie 2 grudnia 2016 r.:

Czy HSS Strat jest najlepszym z obu światów? Wiem, że nawet z humbuckerem strata wciąż nie zabrzmi dokładnie jak Les Paul, ale wydaje się to dobrą opcją, jeśli stać Cię tylko na jedną gitarę lub jesteś początkującym.

Gitara Joey'a 29 listopada 2016:

Nie możesz przejść przez to, jaki gitarzysta rockowy gra na jakim instrumencie. Mają umowy promocyjne i dostają swoje gitary za darmo. Mają też techników gitarowych. Nie spędzają godzin na naprawie swoich instrumentów.

Sprowadza się to do tego, co cię uszczęśliwia. Po prostu zagraj na instrumencie przed zakupem. Jest też mnóstwo podróbek Les Paula. Niektóre z nich trudno powiedzieć, chyba że masz naprawdę duże doświadczenie. Jeśli jesteś nowicjuszem i nalegasz na zakup Les Paula, weź ze sobą kogoś, kto zna się na gitarach

Gopher gitarowy (autor) 28 listopada 2016 r.:

@gibb: Zgadzam się! Strat i Les Paul w Twojej kolekcji to najlepsze z obu światów!

gibb 27 listopada 2016 r.:

te dwie gitary można porównać! myślę, że musisz mieć oba…

Goinzer 19 maja 2016 r.:

Zaskakująco zszokowany dźwiękiem mojego Schectera za 100 USD z szczeniakami 496R/500t….ale żałuję, że nadal latam, ale żałuję, że nadal latam V

CyberReload 28 kwietnia 2016:

Les Paul przez całą drogę, po prostu nie mogę pobić tego dźwięku. przez lata próbowałem naśladować dźwięk les paul z moim profesjonalnym solistą jackson i po prostu go tam nie było, nawet mógł zbliżyć się do przedwzmacniaczy, symulacji głośników, korektora i przesterowania/przesterowania.kiedy dostałem mojego les paul i wróciłem do domu i podłączyłem ją, mogłem zresetować całą płytę gt5 i uruchomić tylko z przedwzmacniaczem i overdrive / zniekształceniem, a dźwięk les paul był natychmiastowy, głęboki, ciepły i słodki.

Gopher gitarowy (autor) 29 marca 2016 r.:

@DNB: To zabawne. :-) Poważnie jednak, jeśli złamałeś główkę swojego Strata, możesz go wymienić sam w ciągu kilku minut, podczas gdy Les Paul najprawdopodobniej wymagałby naprawy lutnika. To (łatwość konserwacji i części zamiennych) może być częścią wyboru między dwiema gitarami dla niektórych osób, szczególnie tych, którzy zamierzają zrzucić swoje instrumenty ze schodów.

DNB 28 marca 2016 r.:

Jeśli upuścisz Les Paula po schodach, wrzeciennik odłamie się. Jeśli upuścisz Strata w dół po schodach, zagra „Gloria” do samego końca, podskocz i powiedz… „zrób to jeszcze raz”

Gopher gitarowy (autor) 19 stycznia 2016:

Zgadzam się Doug. To naprawdę dwie najpopularniejsze gitary wszech czasów. Ciężko wybrać jeden nad drugim!

Doug 18 stycznia 2016:

Ciekawe, że głosowanie jest podzielone 50/50. Tego naprawdę można by się spodziewać.

Gopher gitarowy (autor) 28 października 2015 r.:

@cRAZYDUDE: Myślałem, że to powiedziałem! Próbowałem wymyślić, jak to, co napisałem, mogło zostać w ten sposób odebrane. Teraz widzę, że to kolejny komentarz, do którego się odnosisz. W każdym razie wydaje mi się, że większość świetnych gitarzystów zna wartość zarówno Les Paula, jak i Strata. Niektórzy mogą skłaniać się ku jednej lub drugiej, ale nadal rozumieją różnicę i znaczenie każdej gitary.

CRAZYDUDE 27 października 2015 r.:

Suseł powiedział: „Wszyscy wielcy grają na stratocasterze błotnika, po prostu lepszym instrumencie”.

Więc Jimmy Page nie jest świetny, ani Joe Perry, ani Slash, ani Clapton, ani….lista jest długa…..

Gopher gitarowy (autor) 24 lipca 2015:

Zgadzam się z sentymentem „oba”, LawDawg!

PrawoDawg 23 lipca 2015:

Czuję, że posiadanie obu jest odpowiedzią, z całą związaną z tym historią, a także graniem i brzmieniem tak słodko; z tym, że jestem człowiekiem Fender Strat przez całą drogę! Są lekkie, mają cudowny, seksowny kształt i są bardzo wszechstronnymi gitarami!

Suseł 2 maja 2015 r.:

Wszyscy wielcy grają na Fender Stratocaster, po prostu lepszym instrumencie.

Joe 20 marca 2015 r.:

Body Strat jest wygodniejsze. Mam strategię i wciąż przyzwyczajam się do SG, który właśnie kupiłem. Lubię tony, które mogę uzyskać z SG, z jasnym przełącznikiem na wzmacniaczu mogę uzyskać czyste tony rockabilly i bez przydźwięku, lepiej zniekształcony ton i łatwiejsze zginanie strun. Kąt szyi od ciała i kształt ciała są bardziej ergonomiczne na strata. Teraz zaczynam chcieć półpusty.

Gopher gitarowy (autor) 13 lutego 2015 r.:

Dzięki za wzięcie udziału, Ted! Kocham moje Stratsy!

Ted Baker 12 lutego 2015:

Przez lata posiadałem kilka gitar i miałem szczęście grać na jednych z najlepszych, od Rickenbackera po Gretscha. Jedyne, co mogę powiedzieć, to to, że tak bardzo kocham Les Paula, że ​​zawsze sprowadza się to do jednego….. Fender Stratocaster jest zdecydowanie NAJLEPSZĄ gitarą, jaką kiedykolwiek stworzono!

Gopher gitarowy (autor) 28 stycznia 2014:

Dziękujemy za Twoje spostrzeżenia Mark! Jestem trochę podobny do ciebie, gdy chodzisz tam iz powrotem między Les Paulem a Stratocasterem.

znak 27 stycznia 2014 r.:

Jestem facetem od Fendera od 1974 roku, zaczynając od mojej pierwszej gitary…'66 Fender Mustang. Musiałem mieć Les Paula w '79, więc zamieniłem Telecaster Thinline z '74 i sprzedałem Tele '68 z fabryką Bigsby, żeby zdobyć ten cholerny LP. W późnych latach 70-tych płyta była śmieciem… przynajmniej moja była. Przejdź do roku 2013… Kupiłem sygnowany przez Erica Johnsona Strata i Carmel Burst Les Paul Traditional. Obie są absolutnie niesamowitymi gitarami. Gitary Gibsona są najwyższej jakości, jaką kiedykolwiek widziałem. Niestety, wszyscy główni budowniczowie dostają duże $$ za swoje towary. Ale jeśli się rozejrzysz, możesz znaleźć dobrą ofertę! Zrobiłem. Mam 3 Straty, Les Paula i 2 świetne Martiny. Pokochaj Fendery… Kup tyle gitary, na ile możesz sobie pozwolić i oszczędzaj na następną! Nie pożałujesz! Kup USA!

Gopher gitarowy (autor) 13 października 2013 r.:

Przez wszystkie lata grania nigdy nie byłem w stanie się zdecydować między nimi. Zbyt wiele świetnych punktów do obu gitar! Myślę, że to zależy od tego, w jakim jestem nastroju.

Marc Huby z Wielkiej Brytanii w dniu 12 października 2013 r.:

Dla mnie to Les Paul, taki piękny instrument, na którym prawie sam gra!

Les Paul kontra Stratocaster: jaka jest różnica, a co jest lepsze?